Wednesday, May 18, 2011

Update Semakan Keputusan Peperiksaan Semester Program Matrikulasi (PSPM) 2 (PST) Sesi 2010/2011

       Salam kawan-kawan . Berikutan daripada feedback visitor blog af pada hari ni berkata mengenai entry semakan keputusan peperiksaan semester program matrikulasi 2010/2011 , ramai yang mengadu bahawa mereka semua tak dapat nak menyemak keputusan peperiksaan semester program matrikulasi sesi 2010/2011 diorang . Disini saya ingin memaklumkan bahawa anda semua tahu tarikh dan masa yang diberitahu untuk anda semua , jadi ini bukannya satu prank ataupun main-main . Be serius mengenai keputusan-keputusan ni , ini bukannya keputusan nombor ekor .


   Ada yang kata aku tipu dan main-main . Astaga , seperti yang aku nyatakan tadi . Masa depan orang aku tak kan memain . Semua ini adalah info yang aku dapat dari kawan-kawan , blogger , facebookers dan laman portal MOE sendiri . Buat pengetahuan korang , Laman portal dan sistem semakan keputusan peperiksaan PSPM 2010/2011 telah dibuka sama ada pukul 10 pagi atau pukul 12 tengah hari tadi . Sedikit kekeliruan berlaku apabila ada yang menyatakan bahawa pukul 12 malam ni baru laman portal semakan PSPM dikeluarkan . Entah lah aku nak check sendiri pun tak boleh nak masuk . Sedikit kekeliruan berlaku disini .




  Aku telahpun mendapat feedback dimana sesetengah peratus pengguna yang ingin menyemak telahpun mendapat result diorang melalui langkah-langkah yang macam aku bagi tadi . DISINI bukti


  Pendapat aku la kan , sebenarnya result ni dah keluar dan portal mungkin dah available tapi biasalah benda ni ibarat kita nak masuk Akademi Fantasia la , kena ambil no giliran , beratur panjang-panjang . Sistem tak perfect ye . Sama jugak macam online ni , orang lain tengah check takkan senang-senang boleh potong 'Q' ? bersabarlah sebab traffik Laman web KPM tengah busy kerana desakan puluhan ribu pengguna sedang memasuki laman sesawang KPM . Sama juga seperti sistem sms dan fon .




   Korang cuba slow-slow , aku doakan yang terbaik . Aku pun hanya publishers saja , aku post apa-apa info terkini . Bagi aku korang tak patut check/semak keputusan peperiksaan matrik waktu ni , lebih baik korang semak petang sikit ke ? malam sikit ke ? ibarat traffik jem la , tak kan korang nak redah jugak ? menghabiskan minyak kereta je . Korang kalau nak check sekali lagi , check kat SINI balik ye :)

  Rugi masa terbuang waktu ni , aku cadangkan korang semak result pukul 12 malam nanti . InsyaAllah boleh rasanya . Ramai orang dapat check melalui CALL . apa kata korang CALL terus ? tapi line bz sikit la :)


   Aku harap korang semua sabar tau . Ingat , sabar itu separuh daripada iman . Orang yang bersabar banyak kelebihannya dan sabar itu kunci untuk berjaya ^_^ . 


  tags : update terkini semakan keputusan peperiksaan semester program matrikulasi 2010/2011, update terkini semakan keputusan pspm 2010, info pspm 2010, semakan pspm 2011, terkini semakan keputusan pspm 2010/2011





8 comments:

Anonymous said...

CAM NE NI?

admin on May 18, 2011 at 3:13 PM said...

@Anonymous: kalau tak leh jugak terpaksa tunggu pukul 12 malam ni la jawab ni :(

bahiyahaziz ; on May 18, 2011 at 3:57 PM said...

sedeyh..dr td tggu nk tgk..

Anonymous said...

dah dpt dah

Anonymous said...

alhamdullilah dapt 4 flat gak

admin on May 19, 2011 at 11:12 AM said...

@Anonymous: semoga yang terbaik :)

admin on May 19, 2011 at 11:13 AM said...

@Anonymous: the best :)

admin on May 19, 2011 at 11:13 AM said...

@bahiyahaziz ;: dah boleh tengok dah tu :p

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!