Wednesday, May 11, 2011

8 Top Ten Header Pujaan Hati Ku .

      Salam kawan-kawan . Kali ni aku nak luahkan hal sebenarnya dimana walaupun aku juga seorang designer , tapi aku juga terlalu menyukai design orang lain . Bercakap mengenai design , kali ni aku nak bawakan korang ke dunia aku sebentar dimana aku ingin menceritakan 8 header blog yang menjadi pujaan hati ku selama ni .

 
   

   Sebelum ingin meneruskan bicara , aku rasa ingin untuk menyatakan bahawasanya aku ingin meminta maaf diatas Segala Screen Print di blog anda . Adakah korang nak tahu header blogger siapakah yang aku minat dan tergoda ? Jom ^_^ .







1. Header Alieff.com

 
    1) First time masuk blog Alieff ni . Header beliau membuatkan aku tergoda dan terkesima . First respek yang tinggi untuk seorang designer sampai aku sanggup beli / langgan produk dari beliau . Template aku sekarang adalah hasil buatan beliau . Tapi perasaan ego tetap ada , aku mahu header ciptaan aku dikekalkan . Apa apa pun , header beliau no 1 dihati :)


2. Header AyeemAyam.com

 
    2) Ini adalah header blog abang ayeem yang terlekat dihatiku dengan rank ke 2 . Header beliau adalah sejenis header dari sistem flash . Setiap header keluaran beliau bagi aku adalah sangat kreatif dan terbaik kerana mempunyai maksud tersendiri dan tersembunyi . Wah , terbaik gila lah :)


3. Header syafiqorangmelaka.blogspot.com

 
    3) Header blog bro syafiq dan juga bakal seorang peguam . Telahpun menjalani praktikal . Beliau juga adalah blog sahabat SEO aku . Beliau juga telah mengajar aku untuk berubah ke blog Informasi yang mesra SEO . Header beliau adalah hasil dari pembelian template dari produk Alieff.com jugak . Beliau lah yang memperkenalkan aku dengan designer Alieff . Bro , pasal bro blog gua naik 32,000 + pageviews selama 2 bulan . Terima kasih guru :)


4. Header Feeza Macho . 


    4) Blogger Feeza Macho adalah kawan dari BCR Chat Room . Aku tak pasti sama ada ini header ciptaan beliau atau pun tidak . Tapi yang ingin aku war-war kan bahawa header ini sungguh membuatkan aku berkenan . Tona Warna font yang menarik dan tulisan yang kreatif . Terbaiklah :)


5. Header SitiSafiyyah.com



   5) Header blog ini adalah 100% milik Siti Safiyyah . Seorang blogger tegar yang mempunyai followers dan reader yang ramai berbanding aku . Wah jeles deh . Inilah header ciptaan aku yang paling aku suka dan aku anggap paling cantik dan kreatif yang pernah aku buat ( ayat bangga je ==" ) . Header ini aku terpaksa buat 2 kali kerana beliau telah bertukar domain dan 90% sama seperti header aku . Beliau adalah blogger yang paling setia menggunakan header ciptaan aku walaupun dah berzaman . Header ni lah yang aku buat dengan bersungguh sungguh dan teliti sehingga renew header ini aku terpaksa buat makan masa 2 hari untuk persamaan dengan header dulu . Terima Kasih SS :)


 6. Header Adamxis.com



     6) Header abang AdamXis kita . Header ni sebenarnya menjadi header humor yang selalu membuatkan aku tergelak karena disebalik gambar-gambar dan font header beliau yang lawak . hahaha XD . Header paling simple ni lah header yang paling aku minat dari header-header simple yang lain sebab header ni lawak :p . Gambaran aku melalui header ni terhadap diri dia adalah dia seorang yang suka bersenyum , bersahaja , ceria dan pandai berlawak :p .


 7. Header Farhan AJ .





     7) Header ni yang paling aku minat dalam kategori header paling besau . Header ini adalah design sepenuhnya oleh Farhan AJ . Tona warna yang menarik dan pemilihan warna effect hijau yang cukup kena dengan background hitam . header ini juga adalah sejenis header dari group Flash . Wow , pandainya beliau . Dasyat , teruskan usaha mendesign header kerana anda mempunyai peminat senyap :)


 8. Header kak Naqiah .


    8) Header ini adalah milik Kak naqiah ye . Haha . Salah seorang blogger yang headernya aku kategorikan header paling besau . Rupanya beliau mempunyai bakat dalam bidang seni ni . Wow terkesima aku . Gambar dan font pada header sangat sangat kreatif dan unik . Hingga membawa maksud yang tersendiri . Terharunya . Teruskan usaha design header blog ya . Kalau dah cekap boleh lah buat service header nanti :)


  Haha , itulah mereka bloggers bloggers yang mempunyai header yang cantik dan terbaik hingga menambat hati kecil ku . Sebenarnya , header adalah lambang dan identiti blog kita . Header adalah hiasan yang paling unik dan utama di blog kita kerana header terlebih dahulu terlihat sebelum entri apabila seseorang membuka laman blog anda . Jadi , kesimpulannya , header yang buruk tak semestinya entri beliau buruk dan header yang cantik tak semuanya mempunyai entri yang menarik , jadi kita semuanya sama . Header hanya perhiasan blog . Serupa seperti kita menghiaskan diri kita . ( bloggers tegar akan faham maksudnya ) . :)


  Nota : Jika anda inginkan header yang free dan baru , Ayuh kita ke laman blog Geeksters . beliau menawarkan tawaran HEADER PERCUMA . Wow , baiknya dia . Ayuh , jom jom . Klik HEADER PERCUMA OLEH GEEKZSTERS .




  

42 comments:

fyy mokhtar on May 11, 2011 at 8:56 PM said...

feeza comey :)

SitiSafiyyah on May 11, 2011 at 8:58 PM said...

erk macam kenal je yg no 5 tu.. hehe, yela ss kekalkan sebab tema hijau tu. so doa2lah ss guna trademark hijau tu lame lagi. barulah header yg AF buat tu ss gune.. hehe

p/s: terima kasih sebab suka header tu. tengoklah sape yg buat kan? :malu

Kei Seichi on May 11, 2011 at 8:59 PM said...

waa..ade orang tolong promote la...thanks bro..sebab tolong promote designer cap ayam macam aku ni...

Unknown on May 11, 2011 at 9:01 PM said...

uwaa!!~ header nad tak menarik ati AF ea.. uwa!! hehhee.... tapi mang cantik pun header yang AF pilih.... farhan nyer header smart....

admin on May 11, 2011 at 9:04 PM said...

@fyy mokhtar: feeza comey ke ? ==" hahaha af biadap . :tampo :lempang :lempeng :tendang af :p .

Shiqin Sunshine on May 11, 2011 at 9:04 PM said...

heheh.........sume smart2...ss fm, af, ayeem ngn paan nye comeyl....kak naq ngn ax nye smart....alief pown cun gak header dia...syafiq pown smart... =D

admin on May 11, 2011 at 9:05 PM said...

@SitiSafiyyah: ss , no 5 ada maksud tau . kan ss suka kait dengan safee sali . 5 = 55 :p . kalau nak tukar header baru , gtau af :)

admin on May 11, 2011 at 9:05 PM said...

@Kei Seichi: majulah designers bloggers untuk negara :p

admin on May 11, 2011 at 9:06 PM said...

@l° ~❤Misz Nadea❤~°l: ehh menarik la .. cuma tak dapat potong ranking diorang kat dalam kategori af ni je :p

admin on May 11, 2011 at 9:10 PM said...

@Norashiqin Kamaruzaman: hee , thanks datang komen tau :p . aihhh , header af mana comel ? :fuh :p

syafiqsulaiman on May 11, 2011 at 9:31 PM said...

bro dulu orang 1st yang bantu aku dlm dunia blog..
buatkan header 1st aku.. hahaha..
aku mmg tak tau macam mane nak buat header..

SazaInfineez on May 11, 2011 at 9:43 PM said...

waaa cantik2 blaka...

Farhan AJ on May 11, 2011 at 9:44 PM said...

wah..terharu eden..x sangka header kentam keromo eden tu dapat gak menambat hati ko fariq..hehe..flash biasa je tu..x hebat macam ayeem ayam tu..bapak gempak header dia..jeles aku..hehehe

Anonymous said...

Assalam...ngeh3, kembang habis dh nie, TQ AF...ulasan tuu macam lari dari niat asal ku berheader camtuu...kih3.rase2 buat camtuu...sebab minat cerita robot tuu...satu lagi sebab~~~sebab~~~citer tuu romantik v(^___^)v

toyolkiut on May 11, 2011 at 9:57 PM said...

wah..
mmg semuanya mnarik..
mlmbngkn blog yg hebat!

シmashiEyシ on May 11, 2011 at 10:54 PM said...

saia tade ponn, ?
ehehe, joke aje !
manx chantek !

Unknown on May 11, 2011 at 11:37 PM said...

Duhh.... sorry bro lambat pick up! Haha...
EH, awat header blog ni tak masuk carta? Design dah superb dah... huhuu...
Anyway, thanks AF! Header alieff rasanya paling cikai antara header blog2 lain... :">

Anonymous said...

ahah..
suke header alieff...

masuk2 belog ney jep,da dapat agak yang template ney alieff yg punye :)

admin on May 12, 2011 at 12:47 AM said...

@syafiqsulaiman: hahaha . takpe bro . sekurang2nya lu lebih berkerjaya dari gua :)

admin on May 12, 2011 at 12:48 AM said...

@Saza Infineez: hee thanks :p

admin on May 12, 2011 at 12:49 AM said...

@Farhan AJ: cantik aih header hang paan :) . ang tau tak , aku hampir berbelanja rm70+ untuk header banner ayeemayam , harga berpatutan tapi tak mampu :p

admin on May 12, 2011 at 12:49 AM said...

@►AdamXis◄: Wassalam adamXis , hehehe . biasa la selalu bukan semua orang faham niat kita :p . adamXis romantik jgak ke ? hee

admin on May 12, 2011 at 12:50 AM said...

@toyolkiut: blog blog diorang memang mantap2 :p

admin on May 12, 2011 at 12:56 AM said...

@シmashiEyシ: nak letak awak tp awak tak leh lawan kreativiti diorang :p . hee jgn mara , gurau le :)

admin on May 12, 2011 at 12:57 AM said...

@Alieff: menatang ape cikai tu ?? hahaha . mana ada . design Alieff still no 1 . Lau tak af tak beli template dari alieff . header blog ni biasa2 je :)

admin on May 12, 2011 at 12:57 AM said...

@Alieff: menatang ape cikai tu ?? hahaha . mana ada . design Alieff still no 1 . Lau tak af tak beli template dari alieff . header blog ni biasa2 je :)

deeya on May 12, 2011 at 9:52 AM said...

whoaaaa ! i lurve designer blogger la .. sume cun !!! huhu ~

Farah chomot on May 12, 2011 at 11:13 AM said...

hari itu nk tlg bt kn header :(

cik payung umbrella on May 12, 2011 at 3:46 PM said...

vp punye tak masuk pown.. tk cun ke hedear ai =((

Puan Kutu on May 12, 2011 at 9:56 PM said...

semua header lawa2..:)

admin on May 13, 2011 at 3:36 AM said...

@deeya: love design sy tak ? hee :p

admin on May 13, 2011 at 3:37 AM said...

@Farah chomot: maaf .. bz melanda hari hari ku :p

admin on May 13, 2011 at 3:37 AM said...

@Puan Kutu: hee , thanks sama pilihan dengan saye :p

admin on May 13, 2011 at 3:37 AM said...

@cik payung umbrella: cun tapi tak ke top 8 af la :p

feeza macho on May 14, 2011 at 8:30 PM said...

ape yg terjadi ni knp aku lambat komen :majuk

:tampo af fm mmg ta comel tp macho :ape

:hoho :terharu TQ tau ! tu org buat kan :p

admin on May 14, 2011 at 8:34 PM said...

@si macho: tak comel tp macho . gile siot :p . :hoho . XD . Sama2 , walaupun orang buatkan ianya tetap menghiaskan blog anda bukan ? :)

naqiah on May 14, 2011 at 8:48 PM said...

tq af.. anyway af nye header memang xleh lawan.. tlg?? hehehe

admin on May 15, 2011 at 2:23 AM said...

@naqiah: af selalu kalah kontest header terbaik . maknanya memang senang nak lawan la . hahahaha :p

Ayeem Jemain on May 18, 2011 at 12:26 AM said...

thanks bro! aku memang akur kalah dengan header alief sebab design dia sume terbaik! murah lak tu

admin on May 18, 2011 at 2:08 AM said...

@Ayeem Jemain: tapi apehal ayat pasrah bro ?? hahah . thanks bro sudi turun n komen kat sini . first time bro comment sini ni :)

admin on May 18, 2011 at 2:08 AM said...

@Ayeem Jemain: tapi apehal ayat pasrah bro ?? hahah . thanks bro sudi turun n komen kat sini . first time bro comment sini ni :)

amier azrul alias on May 18, 2011 at 9:41 AM said...

sume smart
hoho

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!