Monday, May 16, 2011

Lima Terbunuh di Selatan Thailand | 16 Mei 2011

     Assalam kawan-kawan . Lima Terbunuh di selatan thailand , berita ini aku dapat dari sumber hmetro dan lokasi kejadian di Narathiwat . Sedikit bingkisan dari Harian Metro buat kalian . 


   Serangan bom di tepi jalan, selatan Thailand mengorbankan dua sami Buddha hari ini ketika mereka dalam perjalanan mengutip derma, kata polis.
Mereka terbunuh serta merta selepas kejadian itu di wilayah Yala ketika mereka menaiki lori pikap manakala dua tentera yang mengiringi mereka cedera parah, kata polis.

Sami dan guru sering diberi kawalan anggota tentera dalam kawasan bergolak itu. Sebelum ini, kejadian seperti itu menyebabkan tiga terbunuh di selatan Thailand, semalam. Seorang suspek militan dibunuh dalam tembak menembak dengan anggota keselamatan manakala dua lagi mati dalam kejadian berasingan. - AFP



   Tak habis-habis cerita pasal bom dan sebagainya di Narathiwat . Fuh , nasib baik negara kita tak seperti ini . Itu pun masih lagi ada yang ingin mengugat kerajaan Malaysia . Negara Malaysia sudah cukup aman tapi ada saja yang mahu timbulkan pergolakan sesama kita . Kita tak mahu la negara kita seperti di negara jiran , perang sana-sini . Alhamdulillah kerajaan masih mampu untuk atasi , be proud because we are malaysian :)


  Apa-apa pun , semoga tiada lagi kejadian seperti ini berulang di narathiwat kembali . Terkenang kisah Orang Islam di Narathiwat dibunuh dan sebagainya . Kejamnya .. 

 
 Sumber : hmetro


  tags : 5 terbunuh di selatan thailand, narathiwat bom, 5 terbunuh di narathiwat .


6 comments:

Gary Asip on May 16, 2011 at 3:14 PM said...

dasyat sungguh la... sukati je main bom2... nasib baik Malaysia x main bom..tapi skarang ramai suka main asid pulak..ish3....

abiey on May 16, 2011 at 8:22 PM said...

nice blog http://jokegurl.blogspot.com/2011/05/cucete2-promote-blog-15-lalalalalala.html

admin on May 17, 2011 at 10:25 AM said...

@GaRy™: hahaha .. main asid2 ye ? :p

admin on May 17, 2011 at 10:25 AM said...

@abiey: yea thanks coment :)

Enchik Nine on May 17, 2011 at 12:26 PM said...

dahsyat2....

Enchik Nine @ my etech9[dot]com

admin on May 18, 2011 at 2:10 AM said...

@Izzuddin Fauzi: memang dasyat diorang ni , rilek je bom sana sini ..

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!