Tuesday, February 8, 2011

Arak Celaka Dunia , Tapi Bukan Musuh Dunia

  Salam , kali ni entry aku mengenai arak lagi . Aku nak luahkan sedikit psikologi mengenai perkara ini .  


Sekadar Gambar Hiasan


Fuhh , mungkin tajuk artikel aku ini agak kurang ajar sikit . Tapi , inilah fakta . Baiklah , aku mahu berterus terang . Sebenarnya tiada guna Jabatan Agama Islam Negeri membuat ops untuk menghentikan dan mengurangkan Maksiat didalam Malaysia ini jika tiada undang undang besar bagi Menghalang penjualan Arak di Malaysia . Memang Malaysia negara yang berbilang kaum tetapi kebanyakkannya Malaysia Negara Melayu . Rakyat beragama Islam ramai di Negara Malaysia .

Read More ye :)


 
        Jika rakyat Melayu tidak minum tak mengapa lah , tapi kebanyakan mereka minum juga . Termasuk aku dahulu . aku mengaku aku juga minum tapi itu dulu , sebab apa aku boleh terminum ?? Sebab aku terhasut dari sekitar aku , iklan-iklan arak di TV , contoh yang tidak baik didepan mata aku.. Tapi Alhamdulillah sekarang aku bebas arak . Jadi aku mengambil pengalaman aku dan pandangan aku .

Sekadar Gambar Hiasan


Aku rasa kalau lah Jabatan Agama Islam Negeri mempuat ops di mana mana kelab malam , kelab dangdut , Cuba baca populasinya kebanyakkannya melayu ! paling banyak di kelab dangdut . Ada yg bertudung masuk di kelab Dangdut tapi meneguk segelas Air arak . ( hehe , jangan ingat aku main-main , perkara ni memang ada )


     Jadi aku merancang agar kerajaan berjaya menempatkan satu undang undang menghentikan penjualan Arak di Malaysia . Kerana ini mencemarkan Negara kita sendiri . Kenapa aku tidak suka Jbtan Agama Islam buat ops Maksiat , kerana Araklah ibu segala kejahatan . Dari Araklah mereka berbuat demikian , tapi kadang-kadang ada juga kes macam ni tapi bukan disebabkan dari arak , dari nafsu . .Semuanya atas hasutan Syaitan Laknat ! Beli Arak Minum Arak , Tahniah , Anda adalah penyokong Syaitan FC !


P/S : marah ke ? sorry la . Jangan Pulak SAMAN saya , saya orang susah . Ini pendapat saya je.

8 comments:

ArryCode on February 8, 2011 at 11:44 AM said...

nak cakap camne de, skali mana jabatan agama islam buat ops maksiat, cegah sana cegah sini, tangkap sana tangkap sini.kalau pihak lain tutup mata pun tak guna juga..

Siti Safiyyah on February 8, 2011 at 1:55 PM said...

bagus cadangan ko ni..tapi inilah Malaysia. mende yg patut diharamkan taknak diharamkan..patut mende2 ni dibaiki dari akar umbi lagi..dari mane punca mende ni jadi..adeh, emo lak aku bace entri ko ni.. ;p

Abdul Farique on February 8, 2011 at 2:08 PM said...

@Siti Safiyyah : hihihi , tahu takpe . tapi nak buat macam mana kan , kita hanya mampu sekadar bersuara

Abdul Farique on February 8, 2011 at 2:08 PM said...

@ArryCode : benar dan teramat2 benar skali bro :)

Zitta on February 8, 2011 at 3:29 PM said...

Nak wat camne? Negara je Islam, tapi terlalu hormat/takut dengan bangsa yg bukan islam..

Kodet on February 8, 2011 at 7:17 PM said...

bila diharamkan ada la peguam yg komen mcm2 nnti..mcm kes azan tu lah....

Abdul Farique on February 9, 2011 at 2:35 AM said...

@Zitta : huhu , entah la kak . biar je la kerajaan kita memikirkan . Ini ja kita mampu luahkan , nak cakap lebih2 nanti kita pulak kena saman . Keep it je la . Nanti silap cakap dikatakan kita buka aib orang pulak :)

Abdul Farique on February 9, 2011 at 2:36 AM said...

@Kodet : peguam2 .. ada apa dengan peguam .. huhh !

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!