Sunday, February 13, 2011

Keluarga Bahagia

Salam kawan-kawan , kali ni aku nak bercerita sedikit mengenai keluarga ni . Sebenarnya banyak kaitan dengan kita . apa-apa pun layan.

Keluarga yang bahagia , memang cuba digapai oleh semua keluarga . Tapi bukannya senang untuk mengapai kebahagian , bak kata orang , bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah .

Tetapi ada juga jalan mudah untuk mengapai keluarga bahagia , caranya adalah bersikap adil dalam memberikan kasih sayang pada keluarga .Bersikap berdisplin dalam keadaan tegas dan selitkanlah prinsip prinsip yang kelakar sedikit dalam diri kerana ia juga boleh semarakkan lagi semangat kekeluargaan .


Tetapi jika tiada imbangan dalam kehidupan sudah semestinya tiang keluarga mudah patah dan roboh . Jika keluarga berpangkat bahagia pasti anak berilmu berjaya dan hidup pasti aman damai dan bergembira selalu sengan prestasi yang dipungut setiap hari bersama keluarga . Akhir kata, keluarga Bahagia harapan bangsa .


5 comments:

Siti Safiyyah on February 13, 2011 at 1:58 PM said...

tambah sikit..kaya pon belum tentu bahagia betol tak? eh apesal entri arini pendek jek? tak cam bese.. ;)

ArryCode on February 13, 2011 at 2:54 PM said...

Dan perintahkanlah keluargamu serta umatmu mengerjakan sembahyang, dan hendaklah engkau tekun bersabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki kepadamu, (bahkan) Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan (ingatlah) kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertaqwa. (Taha 20:132)

admin on February 13, 2011 at 3:06 PM said...

@Siti Safiyyah : huhuhu , i lost my focus :p

admin on February 13, 2011 at 3:06 PM said...

@ArryCode : betul bro . terima kasih menambah :)

deeya on April 6, 2011 at 10:48 AM said...

sayang keluarga saya ! :)

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!