Sunday, February 13, 2011

Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki

 
Fesyen Terlampau Gadis Melayu


    Sekarang ni banyak sangat kes rogol di Malaysia. Semua yang menjadi pesalah adalah lelaki . Saya jarang pula dengar lelaki rogol wanita .Saya tak tahu apa puncanya .Sudah menjadi biasa , wanita tidak akan selesa dan takut untuk berjalan seorang diri ketika waktu sunyi .Dah jadi kemestian, perempuan akan rasa tak selamat dan risau akan keselamatan diri mereka bila berjalan di tempat-tempat sunyi secara bersendirian. Mereka takut diserang oleh mana-mana lelaki yang tidak lagi layak digelar manusia. Perompak, perogol dan sebagainya. Lebih lagi zaman sekarang ni. Perempuan yang menutup aurat pun tak lepas daripada jadi mangsa rogol. Kenapa hal ni berlaku? Bukankah lelaki tak nampak aurat mereka. Macam mana pulak lelaki tu boleh terangsang?

   ayuhh kengkawan ku mari kita lihat sedikit info atau sedikit cebisan untuk pedoman dan pengajaran kengkawan .


 
http://www.sinilah.com/-/11/Images/kesalahan%20dalam%20pakaian.jpg
Klik pada gambar untuk gambar asal

   Saya sebagai lelaki yang lemah juga selalu pandang yang macam ni . Lelaki cepat naik nafsu kalau aurat wanita terdedah . Lihatlah zaman sekarang ini , ramai wanita yang seksi-seksi belaka . Macam mana tak berlakunya cerita rogol ni . Teringat dulu satu kisah , masuk surat khabar jugak la . kawan saya , ( maaf tiada niat nak aibkan hang ) , telah melakukan cubaan merogol seorang wanita berusia 28 tahun sedangkan dia baru beruisa 15 tahun . Kejadian terjadi di tandas di sebuah kompleks di penang .

  Sebenarnya bukanlah niat dia nak merogol ( dia yang kata , Wallahuallam ) , tapi hanya mahu merompak wanita berbangsa cina tu , Tetapi kebetulan wanita cina itu berpakaian seksi , maka senang dia nak raba . pelosok tangan sana sini . Last-last kena dia belasah pastu polis datang , lokap cerita beb . Takpa la , bagus apa dia masuk . Buat jahat lagi , tapi sebagai kawan , semoga dia berusaha berubah , menjadi matang dan trajedi ini menjadi pengajaran buatnya .

  Dari situ korang leh faham , The Power Of Aurat . Aurat penting , untuk menutupi ruang badan kita yang terdedah . Jangan tak tutup! Lelaki mudah ghairah . Anda semua dah tengok gambar kat atas tadi . Itulah puncanya Wanita Bertudung juga turut menjadi habuan dan mangsa rogol ni . Tapi artikel ini hanyalah salah satu punca rogol ni terjadi . Ada banyak lagi punca , Bagi saya , Aurat adalah 80% punca dan 20% itu sebagainya .


   20% ini boleh disebut seperti tingkah laku , Sosial terlampau dan peradaban . Ye la kan , kalau pakai jilbab pun , tapi terlalu sosial dengan lelaki , tingkah laku buas dan tiada adab , so boleh jadi jugak la . Mendedahkan aurat kepada lelaki juga boleh menyebabkan lelaki zaman sekarang ni mati pucuk boleh tak dapat melempiaskan nafsunya . Benar dan memang benar . Saya sokong . Lelaki akan terseksa secara perlahan dan mati pucuk macam tu saja . Dah la dalam dunia ni lelaki lebih kurang dari wanita . Fuhh sakit .

   ''3 Minggu yg lepas , masa saya pergi rehat ketika berkerja di B-Suite Hotel , singgah la dekat kedai makan Nasi Kandar Fantasi sebelah JPJ kat i-Avenue lama tu . ( i-Avenue baru kat komtar@prangin mall ) , tengah-tengah dok order makan ni . tiba-tiba , perghhh , satu awek lalu la , dah la comel , pakai tudung lak tu . huhu , ske3 !  , saya pun perati la . pakai baju kebaya , mungkin keja office kot . Masa nak bayar tu , terlihat la kat kaki dia . aduhh , kain terbelah kat tepi paras lutut kot . perghhh seksa la tengok . hm .''

   Kawan-kawan , kadang2 kita tak sedar , kita pakai elok-elok tapi orang selalu 'imagine' kita buruk-buruk . satu je penting kawan-kawan , biarlah orang nak bayangkan pelik2 kat kita , asalkan perintah Tuhan kita tunaikan sudah . Ye la , bukan bayangan dia yang bawa kita ke syurga , tapi Pahala kita . Jadi apa yang penting , kesabaran menjalankan tanggungjawab kita didunia ni dan kepada wanita muslim , jagalah aurat kamu dan HENTIKAN GANGGUAN SEKSUAL TERHADAP LELAKI dengan cara senyap . Salam



sedikit info berkaitan yg rasenyer blh kita kongsi bersama: smile.gif  
BAGAIMANA BOLEH BERLAKU
  • Perogol biasanya menyerang mangsa yang keseorangan di tempat sunyi
  • Menerima pelawaan perogol untuk bersiar-siar, bermalam di hotel atau rumah dan sebagainya.
  • Makanan atau minuman yang mengkhayalkan atau tidak sedarkan diri.
  • Mempercayai bomoh yang berjanji menyembuhkan penyakit dengan hubungan seks.
BAGAIMANA MENGELAKKANNYA
  • Pastikan tiada orang lain di dalam kereta ketika anda hendak memandu sendirian.
  • Sentiasa berwaspada ketika menuju ke kereta di lapangan letak kereta yang terbuka.
  • Ketika hendak menggunakan pengangkutan awam, pastikan ada penumpang wanita lain bersama.
  • Berwaspada apabila melihat orang yang mencurigakan di sekitar kawasan kemudahan awam (tandas,stesyen bas dan sebagainya).
  • Pastikan anda berteman ketika memasuki lif di tempat-tempat yang sunyi dan terpencil
PERINGATAN !!
Hukuman keatas rogol adalah termaktub di bawah seksyen 376 Kanun Keseksaan. Sesiapa yang melakukan jenayah rogol boleh di jatuhkan hukuman mandatori penjara tidak kurang dari 5 tahun dan tidak lebih dari 20 tahun, dan juga boleh dikenakan sebatan rotan.


p/S :  Susah gak nak bagi pendapat ni..nak salahkan lelaki 100% tak boleh jugak, gitu gak sebaliknya.

Tapi kalau tak dak yg merogol, mana plak nak jadi kes rogolnya..ini semua berkait rapat dgn nafsu..lembu pun dia boleh rogol, malah pernah terjadi rogol dalam masjid.


18 comments:

cik Ladies on February 13, 2011 at 3:23 PM said...

betol tu AF, memang wanita ini fitnah dunia.. pakai seksi2.. ish3 . doakan CL tak kan jadi macam tu .. amin :)

nur intan hazirah on February 13, 2011 at 4:10 PM said...

LELAKI POMPUAN SAMA JER KAN....SALAH LELAKI SEBAGAI ABG ATAU AYAH XMAMPU NAK TEGUR ANAK2 SALAH POMPUAN YANG XSEDAR DIRI ADAP DAN AURAT....ZAMAN SEMAKIN KE DEPAN TP MANUSIA SEMAKIN MUNDUR....NICE ENTRY :)

Abdul Farique on February 13, 2011 at 4:24 PM said...

@cik Ladies Amin . Semoga CL terbaik :)

Abdul Farique on February 13, 2011 at 4:24 PM said...

@nur intan hazirah : wahh betul tu . percaya ! :)

Abdul Farique on February 13, 2011 at 4:27 PM said...

@nur intan hazirah : wahh betul tu . percaya ! :)

AISHA INANI on February 13, 2011 at 4:31 PM said...

memang bukan salah laki sorng punnnn.
aklo pompuan pandai jaga diri laki pon tak stim kan? so sama2 laa bermuhasabh! grr.

Abdul Farique on February 13, 2011 at 4:39 PM said...

@AISHA INANI : erkk . ye pon tak perlu la nak marah . ini pendapat sy . cuba cerita dari segi macam mana jaga diri tu dan apa kena mengena jaga diri dengan topik ni ? ce cite ce cite ce cite ..

Siti Safiyyah on February 13, 2011 at 4:45 PM said...

seram dowh bila pikir pasal kes rogol ni. so better jaga diri masing2 n kalau ade adik beradik tu nasihat2 ler sikit bab pakaian tu..kang kalau jadi pape, kang orang kata eh itu adik sape tu? ohh itu adik AF..;p haa tapi jangan sibuk kata kat pompuan jek, yang lelaki pon kene jaga pandangan jugak ok? ;)

The Crow Empire on February 13, 2011 at 5:17 PM said...

Yeh! henti kan gangguan seksual terhadap lelaki. heheh..

Tapi kalau pikir balik. Perempuan mendedah aurat seksa batin lelaki, lelaki merogol seksa batin perempuan. Dah macam balas membalas pulak. keh2..

Abdul Farique on February 13, 2011 at 5:43 PM said...

@Siti Safiyyah : betul SS , ehh ini pandangan AF ja . sebagai lelaki . dan AF dah nyatakan kat entry tu .. :)

Abdul Farique on February 13, 2011 at 5:43 PM said...

@The Crow Empire : balas membalas la jawabnya :)

dyana nana on February 13, 2011 at 9:15 PM said...

good info :D
kadang2 tu sesetengah perempuan tu da tahu ape yg kan berlaku kepade dorang jika memakai pakaian mcm tu, tp dorang ttp buat...
dorang kata ala, fesyen tu la ini la... hurm... macm2 lagi....
mintak dijauhkan larh dr bende2 yg diluar jangkaan... grrr~

dyana nana on February 13, 2011 at 10:17 PM said...

Dyana kongsi info yea...
harap dhalalkan... :)
thnx...

syera on February 15, 2011 at 3:14 AM said...

takot pulak nak pkai tdung -,-

CNEN AFI (dream chaser) on February 16, 2011 at 10:01 AM said...

setuju. bagus berani buat entri camni!

Nur Farah Hani on February 17, 2011 at 9:54 PM said...

saya setuju.. T_T...betul la kata awak tuh.. nak salahkan lelaki seratus peratus pun tak leh jugak.. sebab sedikit sebanyak perempuan yang membuat gangguan itu...

naksalahka perempuan pun tak leh jugak.. kadang2 bila pakai bertutup semua pun they all leh kata seksi n whatsoever.. conclusionnya.. iman dan takwa.. chewah!!

y penting jugak.. perempuan.. kalo nak keluar sila la baca surah kursi... dimana mana sahaja.. insyaallah akan sentiasa dilindungi Allah.. terasnya satu jerk.. lelaki semua tak leh dipercayai.. hehehe... XD

misz sheyla on February 19, 2011 at 2:51 PM said...

huhu...ingat perempuan je yang slalu kene gangguan seksual..laki pun same..adehhh....

deeya on April 6, 2011 at 11:14 AM said...

subhanallah ! aurat tu memang penting an .. dulu sye free hair . takotnyeeeeer ! :'(

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!