Tuesday, February 1, 2011

4 Sebab kenapa KEBANYAKAN kaum lelaki bilik bersepah



Salam kawan-kawan , kali ni aku nak kongsi sedikit kenapa bilik lelaki bujang selalu bersepah . Korang tahu ke ? haha . Maaf bercakap disini ok , tak semua bilik lelaki bujang ni selalu bersepah . Setengah-setengah je ok . Tapi tak perlu kata lelaki bujang ni pengotor ok . Ada sebabnya , dan sebab itu lah aku buatkan entry ni . Aku pun lelaki bujang , bilik aku pun kadang-kadang bersepah , kadang-kadang kemas . Kawan-kawan aku pun bilik selalu bersepah , Jadi sekarang ni aku bercerita bukannya nak aibkan kaum lelaki tetapi bercerita apa yang tertulis .


  Lelaki ni selalu dikaitkan dengan kerja . Biasalah lelaki kerjanya lebih berat dari kaum wanita . Kenapa ada wanita yang kerja jugak ( bujang maksud aku ) , bilik boleh kemas selalu ? sebab wanita ni kebanyakan tak suka bilik semak dengan barang-barang yang tak perlu ada . Tapi lelaki pula macam mana ? mari aku bercerita tentang ni .

Read More la ye :p





  Lelaki ni tak kisah bilik bersepah salah satu sebab utama adalah penat . Penat balik dari kerja , lepas tu singgah kedai makan . balik-balik rumah terus mandi lepas tu masuk bilik main gitar ke lepas tu terus tido . Maklumlah bujang kan , tak tahu nak buat apa . Nak kemas bilik pun tak de mood , ye la kan dah mengantuk disebabkan letih . Korang penah tengok wanita Malaysia ni kerja kontrak ? Pancuh simen angkat besi dan sebagainya yang berat . Jarang ok . Kebanyakan lelaki yang buat , jadi tak kisah la kenapa lelaki selalu letih .


  Kedua lelaki ni ada sikap pemalas . Bukan malas apa tapi malas berfikir positif . Ok contoh harini bilik dia bersepah . '' Oh tak pe la esok pagi sebelum pergi kerja boleh kemas ''. Tapi keesokan harinya dia kemas ke ? jawapannya tak kerana mungkin bangun lambat , mengantuk tak habis-habis dan sebagainya . Sikap ni kaum wanita pun ada jugak . ( helo , tak semua bilik wanita ni kemas ok . Aku bercakap melalui pengalaman . Jawapan mereka , nak simple-simple je . Ringkas tapi tak kemas ! untuk apa ?


  Ketiga lelaki yang suka biliknya bersepah . Kenapa ? kenapa ??? sebabnya tak suka keluarganya masuk dan buat sepah dalam biliknya . Ya ! aku sokong . hahaha . Kebanyakan sebab mengapa aku suka bilik aku bersepah sebab ni la . Ye la kan , kita bujang . Duduk dengan family . Adik-adik pula ramai . Penat-penat kita kemas tengok-tengok adik tengah loncat-loncat atas katil . Huwa hangat hati . Kadang-kadang ibu pula suka masuk dalam bilik kita , ( mak aku suka masuk , sebab aku selalu ambil barang mak aku tapi tak letak dalam bilik dia balik . huhu :p ) . 




  Keempat sebab yang paling terendah sekali sebab stress dan tension . Yang ni terendah la , tension dengan awek , bergaduh dengan awek balik-balik ke bilik terus lempar barang-barang ( geram ) . Ditendang sana , tendang sini . Jadi bersepah semua .. Tapi yang ni tak banyak la sebab tak semua orang panas baran . Sesetengah je . Aku tak ok ( sebenarnya aku lagi dasyat . haha . gurau2 ) . Kawan-kawan aku kebanyakan macam ni . Kenapa , bodohnya mereka ! Bukan la geng , diorang lagi bagus sebab pukul dan sepak barang dari sepak dan pukul orang . Ada baiknya :)


  Kelima , ehh banyak nya aku merepek . Sudah la kejap lagi banyak pula kaum lelaki boikot blog aku . Haha . ok la untuk peringatan , aku tak berkata dan dakwa semua sikap ni ada kat semua kaum lelaki , Bukan ok sesetengah sahaja termasuklah aku . Jadi aku hanya bercerita mengenai pengalaman aku sendiri dan juga kawan-kawan serta sekitar . Mengapa aku tak bercerita mengenai wanita sekali ? Sebab aku tak pernah lepak kat rumah kawan wanita aku dan pergi lepak atau ushar-ushar bilik diorang . Nak cari pasal la tu . haha .


  Apa-apa pun aku nak tegaskan kat sini . Perkara dan sikap ni setahu aku bukanlah hanya ada pada orang lelaki saja tapi orang perempuan pun ada . Macam yang aku kata benda ni tak semua . Sesetengah saja . Ada persamaan dan ada kekurangan . Ini semua kebanyakan ok jadi yang mana lelaki yang sama dengan sikap di atas di korang adalah dari golongan macam aku :P . OK la setakat ini saja la aku nak kongsi kan , kalau ada apa-apa yang salah , pendapat , atau sebagainya korang sudi-sudilah komen yea agar tidak la aku terasa bagaikan aku ni berkata-kata seorang diri . Huhu , ok la salam kawan-kawan ..

22 comments:

nurul ain on February 1, 2011 at 11:28 AM said...

baru tahu kenapa bilik org laki2 nie slalu sepah xD

syafiqsulaiman on February 1, 2011 at 11:31 AM said...

aku rimas gak bilik bersepah ni..
tak selesa nak duduk..
klo dkt u.. nasib baek aku x smoke..
so, bilik aku x laa bau asap rokok..
hehehe..

syrupmasin on February 1, 2011 at 11:40 AM said...

ohh bilek bersepah perkare biase..haha..kalu kemas sgt nnt mak mesti terkejut besar sampai pengsan..haha

Abdul Farique on February 1, 2011 at 11:53 AM said...

@nurul ain : huhu , tapi tak semua sikap macam ni ok . :p

Abdul Farique on February 1, 2011 at 11:54 AM said...

@syafiqsulaiman : huhu , bro . aku lak perokok . bilik bersepah + bau rokok = bilik tambah jadi sarang :p

Abdul Farique on February 1, 2011 at 11:56 AM said...

@syrupmasin : haha , bro betul2 . Mak aku bila tau / nampak aku kemas bilik terus terang heboh 1 family . dorang siap sebut ' hee , farid kemas bilik la tadi . aduhh tension aku coz dorang ulang2 ayat tu . haha :P

Amir Izzat on February 1, 2011 at 12:44 PM said...

hahahahah..aku nak gelak habis habisan ni..haha..memang betul ar apa yg ko cakap...bilik ak pun bersepah... (hari ni kemas..esok skolah bersepah balik)..

kdg2 sebab malas satu hal..pastu rasa xda masa lak nak kemaskan blik...hehe..

p/s: terkejut den ada satu hari mak masuk bilik kemas semua barang..nasib baik xkantoi benda2 yg tersembunyi..hehehe

Abdul Farique on February 1, 2011 at 1:13 PM said...

@Amir Izzat : hahaha , its really right :) . aku tahu ape benda tersembunyi tu . sbb aku pun ada jgak , hahaha :)

ceritasekupang on February 1, 2011 at 2:38 PM said...

bukan selalu biarkan bilik bersepah...kalu ada mood tu bukan bilik sja dikemas malah satu rumah pun boleh ....

Azham Vosovic on February 1, 2011 at 4:11 PM said...

Setuju sangat! Tapi saya kemas bilik yer... heheh

Abdul Farique on February 1, 2011 at 4:31 PM said...

@ceritasekupang : ye la kan . sebab itu saya katakan tak semua . komen anda tu pun ada kaitan dengan entry diatas . huhuh :)

Abdul Farique on February 1, 2011 at 4:32 PM said...

@Azham Vosovic : sebab kamu bukannye seorang yang pemalas :p

Kodet on February 1, 2011 at 6:11 PM said...

setuju kcuali no 4... heh

FeeZ~Hafizah~cucuatokaji on February 1, 2011 at 6:45 PM said...

ehh tapikan, kalau lelaki tu tak berkerja, maknenye tak keluarkan peluh dan gune tenaga...tapi still bilik bersepah tu camne..huhu...

tapi benar ak..tak semua cm tu..

enah jumpe lelaki pembersih ni..mengalahkan wanita taw cerewetnya..hehe...

cik Ladies on February 1, 2011 at 9:32 PM said...

ish3 .. penat3 .. lalala ~~
klau bilik pompuan kotor , akan dikatakan pngotor . tp laki , dianggap perkare biase je kan ..

:p

dyana nana on February 1, 2011 at 10:18 PM said...

eh, blik abang sye slalu kemas... ngee~~ (tp mmg pown)
maybe dye x mcm orang laen kowt , ape pown mmg betol pown kate2 AF tue.. :)

Abdul Farique on February 2, 2011 at 12:40 AM said...

@Kodet : ko setakat cinta monyet je kodet .. sebab tu tak alami perasaan ni lagi . bila ko dah matang nanti , InsyaAllah perasaan tu akan ada . Alhamdulillah ko bukan lelaki yang dayus nanti :)

Abdul Farique on February 2, 2011 at 12:41 AM said...

@FeeZ~Hafizah~cucuatokaji : haha , benar saya kata , itu golongan lelaki pemalas namanya .. tapi KEBANYAKAN saje :)

Abdul Farique on February 2, 2011 at 12:42 AM said...

@cik Ladies : standard la . itu la gosip2 :p

Abdul Farique on February 2, 2011 at 12:43 AM said...

@dyana nana : macam yang saya tegaskan , tak semua lelaki sikapnya segeini jadi jangan salah faham :)

Nazrin Nasir on February 4, 2011 at 12:27 AM said...

Hahahaha..
Mmg fakta.. :D

Abdul Farique on February 4, 2011 at 10:14 AM said...

@Nazrin Nasir : tahu xpe . huhu :)

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!