Sunday, February 6, 2011

Lagu Yang Membawa kenangan


    Salam , entry aku kali ni mengenai 'Lagu Yang Membawa Kenangan' yang bermaksud lagu-lagu apa yang aku minat dan membawa maksud yang mendalam untuk aku . Kalau korang ada tak rugi kan 'sharing' ! . Jangan tipu ok kalau korang kata korang tak pernah bercinta . Semua orang pernah merasa dicintai dan menyintai . Entry ini lebih kepada perasaan dan jiwang sikit . Huhu .

   Siapa yang tak pernah rasa bahagia dan putus cinta , angkat tangan ? Korang memang dasyat :) . Alhamdulillah k . Aku juga pernah merasa tu . Sebab tu hanya lagu menjadi kenangan aku . Ye la , kenangan kan yang menjadikan kita lebih berhati-hati dan lebih cemerlang untuk episod hidup seterusnya .

kalau nak baca lagi tekan button Read More ya !





Oke aku teruskan dan 'straight to the point' oke . Diantara lagu lagu yang menjadi kenangan untuk aku adalah :-



Sayang - Menara
Lagu yang membawa aku kepada kenangan dan pengalaman ketika aku tercinta lebih serius ( bukan cinta monyet ) pada tahun 2008 . Ini masa aku merasai apa itu cinta sebenarnya . Memang membuatkan aku hanyut dalam percintaan . Akhirnya aku putus jua dengannya kerana sikap dan ego aku sendiri . Memang salah aku . Maafkan aku .



http://1.bp.blogspot.com/_WGxHjhSA4EA/RqougaVzz8I/AAAAAAAABgA/0fbKozF-j0I/s320/Black+Rose+-+Black+Rose+%2790+-+(1990).jpg
Penantian - Blackrose
Lagu ni memang menyentuh perasaan aku apabila aku bercinta dengan seorang gadis ini . Memang hangat waktu aku bercinta dengan dia . Akhirnya kami putus diatas kehendak dia . Aku cuba kembali kepadanya . Akhir sekali aku putus asa dan aku bangkit dari jatuh .




Realiti Insan - Santeekee
Pertama kali dengar lagu ni masa kat karoeke Bukit Jambul . terus membangkitkan semangat aku dari perasaan cinta yang terlalu . Akhirnya dari sini aku telah menemui cinta baru . Huhu .

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ms/thumb/a/a3/Meditasi_-_Demi_Rindu_%2795_-_(1995).jpg/220px-Meditasi_-_Demi_Rindu_%2795_-_(1995).jpg
Biar Pedih Kasih Memanjang - Meditasi
Lagu ni aku akan dengar bila aku teringat cinta aku yang pertama kali muncul dalam hidup aku . Cinta yang sulung lahir dalam hati aku . ''Kepastian terbenam luka di hatiku'' . huhu .


Mekar Dijiwa - Xray
Lagu masa aku bercinta dan merasai kegembiraan yang tak pernah aku rasa selama ni . Hangatnya . huhu :)



Sepi Tanpa Cinta - Spring
Haha . Lagu ni akan menyentuh perasaan aku bila aku berada dalam kesunyian . Masa baru baru putus cinta la kan . Biasalah tu rasa sepi . hehe '' Ku rasa sepi tanpa cintamu , bagai malam tiada cahaya'' . 




Biar Berjauhan - Kapilla 
Lagu ketika aku betul-betul rasa benci kat seseorang tu , haha :) benda lama da tapi ini kenangan yang betul-betul aku tak dapat lupa .




Luka Seribu Rindu - Fotograf
Aku minat lagu ni bukan sebab aku bercinta ok . Tapi kenangan aku mendengar lagu ni menyanyikan 'live' oleh arwah Shamrin ( fotograf ) masa konsert dekat Pesta Pulau Pinang 2009 . Dengar live depan mata aku aku tahu setapa susahnya menyanyi . Shamrin is the best singer ! . Al Fatihah ...



Liya Juwita - Barongan
lagu ni aku dengar semasa aku berkenalan dengan salah seorang forumer Rockapak.org yang bernama Barong . Lagu ni kenangan aku bersama rockapak.org hingga aku telah membuat novel iaitu Lieya Juwietaku



Cukup la setakat ni . Kalau kalau letak lagi sampai esok pun tak abis . Aku dah share , apa kata gilirang korang pulak share lagu dan kenangan korang kat sini :p 
ok la salam , Korang share2 la jugak k :)




 

18 comments:

FariehanIbrahim [LBC] on February 6, 2011 at 11:10 AM said...

lagu dulu2 mmg jiwang,
even rock pom tp lirik tgkp leleh! xD

Abdul Farique on February 6, 2011 at 11:13 AM said...

@FariehanIbrahim [LBC] : leleh tu la buat jadi romantik :p

youhazreenda on February 6, 2011 at 11:24 AM said...

suke karok lagu blackrose-penantian :)

Abdul Farique on February 6, 2011 at 11:27 AM said...

@youhazreenda : awwww .. boleh bawakke lagu tu ? hihi

shaliza khairi on February 6, 2011 at 11:46 AM said...

peminat rock kapak upenye. tp mang lgu dlu2 superb r dri lgu skrg ^^

syafiqsulaiman on February 6, 2011 at 11:48 AM said...

AKu ske ramli sarip..!
lagu dia memang terbaek..
hehehe

Abdul Farique on February 6, 2011 at 11:52 AM said...

@syafiqsulaiman : ramli sarip ? wow .. lau bro tak minat lagu Batu - Sweet Charity memang bro bukannya minat dia :p

Abdul Farique on February 6, 2011 at 11:53 AM said...

@shaliza khairi : tahu takpe .. lagu2 lama dulu tak kekok sampai sekarang .
Dwen - Suatu penantian . best :)

nuriz on February 6, 2011 at 11:53 AM said...

ishh banyak lagu kenangan saya hehehe
lagu sampaikanlah salam..masa budak budak dulu saya dgn 4 org kawan duk atas buaian kami nyanyi ramai ramai ..kuat kuat sampai tok wan saya marah hahah


ada byk lagu..tapi tu paling syokk

Abdul Farique on February 6, 2011 at 11:57 AM said...

@nuriz : tahu takpe .. hihi . kenangan kan . byk yang tak dapat nak cerita .. nak buat entry pon 1 hari baru siap . huhu :)

aZie on February 6, 2011 at 12:24 PM said...

azie suke lagu 'siapa yg rampas cintamu' dan sejiwa by spring..

Abdul Farique on February 6, 2011 at 12:30 PM said...

@aZie : awww jiwangnye :p .

lurim on February 6, 2011 at 1:21 PM said...

AlSuraya, Al Jawaher, Al Mizan, Hidayah takde ker af :p

Abdul Farique on February 6, 2011 at 1:35 PM said...

@lurim : ada , af minat rabbani , Raihan , D'riyadh , Akhill Hayy .. lau nak citer ni lagi panjang :)

dyana nana on February 6, 2011 at 9:14 PM said...

wah..!! haha, lagu dulu2 bayak yg jiwang2 dari skrang...
kadang2 lagu orang dulu2 lg syok.. :D

Abdul Farique on February 6, 2011 at 9:33 PM said...

@dyana nana : heheh , tahu xpe .. lagu2 dulu lagi syok dari sekarang :p

Siti Safiyyah on February 7, 2011 at 11:01 AM said...

heh ini mmg geng ngan bro ridz ni..hehe, lagu kenangan aku bias cinta..sape eh penyanyi dia tak ingat dah..dah jadik kenangan la.. :(

Abdul Farique on February 7, 2011 at 11:17 AM said...

@Siti Safiyyah : hihihi . lau bias cinta . tak salah aku . Bias Cinta - Desire :)

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!