Sunday, February 6, 2011

Berangan Nak Tukar Header BCR

  Salam kawan-kawan , hee . Kali ni aku kembali dengan segmen angan-angan ku . Hehe . Aku menyusul lagi dengan angan-angan nak tukar header BCR . Apa itu BCR ? BCR bermaksud Bloggers Chat Room yang menjadi ruangan blogger untuk berhubung sesama bloggers dan selainnya . Memang seronok bersembang dan menghebahkan entry terbaru disana kerana mendapat sokongan dan galakan . Diatas jasa dari BCR , aku pun berangan nak tukar header BCR sebab header BCR ringkas ( aku tak kata design aku cantik ) .

Header Semasa BCR


  Fikir punya fikir , aku dah bercadang nak bagi tempahan free 3D name semasa Chat kat BCR , Jejaka Terhangat ( admin ) pon menyampuk . ( dia saja nak uji aku tu ) , dia minta aku buatkan untuk BCR satu . Aku pun dengan rasa bangga mencuba la . Akhirnya berjaya design 3 model header BCR . Ini lah nukilan ku ,

Read More ye :)




Percubaan 1

Percubaan 2

Percubaan 3
   Aku rasa Nak tukar header BCR ni hanyalah angan-angan aku saja sebab tak mungkin akan diluluskan kerana size header lebih dari 200 kb . selalunya header orang lain 10 kb ja . ( ye ke ? ) . Dan aku yakin design aku tak secantik SyedGraphiX . Yea itulah sebabnya aku yakin aku hanyalah sekadar khayalan . hihi . Ok lah setakat ini saja aku nak bercerita . Jumpa lagi la . Assalamualaikumm


P/S : bro redzuan-ridz tempah header , barang gambar bila nak bagi bro ?

32 comments:

Mr.Kerro on February 6, 2011 at 2:24 PM said...

lama mu buat AF..hehehe..xleh compress ke jdkan 10kb je?

SyedGraphix Dot Com on February 6, 2011 at 2:38 PM said...

ehh..lawa gile da tuuu header...sape ckap header bwah 10kb??? header SG 5mb kot -.-

Unknown on February 6, 2011 at 2:47 PM said...

woahh..pandai design header 3D..tahniah sbb yg warna merah tu menarik hati aku..so, refresh la kat blog BCR yek..=)

http://bloggers-chat-room.blogspot.com/

thanks AF..=)

#MalisaDeafJourney on February 6, 2011 at 3:15 PM said...

AF : lawa lorh...
yg 1st nye cun.. :P

syafiqsulaiman on February 6, 2011 at 3:51 PM said...

header ko cukup hebat..
header blog aku tu pon hasil nukilan ko..

admin on February 6, 2011 at 5:33 PM said...

@Kerro Shinobi : hehhe ... boleh tapi quality very low la . Sungguh nampak blurr header tu lau jadi 10KB

admin on February 6, 2011 at 5:34 PM said...

@SyedGraphiX : hihi , ada pe . header nama je . pakai default dari blogspot . hihi

admin on February 6, 2011 at 5:34 PM said...

@Jejaka Terhangat : wahhh .. akhirnya bukan angan2 lagi . thanks yea JT !

admin on February 6, 2011 at 5:35 PM said...

@a!n n!a : huhuhu , thank you ain :)

admin on February 6, 2011 at 5:35 PM said...

@syafiqsulaiman : bukan main puji lagi ye bro . huhuhu , thanks bro :p

lurim on February 6, 2011 at 5:38 PM said...

perghhh cantiklah AF cayalah...
tapi ada 3 tu nak guna yang mana satu?

Tieka Nadira on February 6, 2011 at 5:40 PM said...

cantik yang merah tuu.. nampak gah =)

admin on February 6, 2011 at 5:51 PM said...

@lurim : hihihi thanks Mirul ! dah guna no.1 dah :p

admin on February 6, 2011 at 5:52 PM said...

@Tieka Nadira : ramai suka colour merah . hiihi , dah release da . bukan angan2 lagi :p

wanacesh on February 6, 2011 at 6:45 PM said...

yang merah tu cntiklahh,ape kata sedekah kat kiter jer,,ha3,,(xde header,,huhuh)

Haru biru di Malaysia ala-ala Mesir!

admin on February 6, 2011 at 6:58 PM said...

@wanacesh : hai hihih , nak ke ?

Burungman on February 6, 2011 at 7:18 PM said...

semua header cun! memang layak untuk dipuji la bro :D

jeles aku tengok orang yang ada header, haha

admin on February 6, 2011 at 8:10 PM said...

@Nordin : hihiihi , takde la bro . simple2 je . tenkiu ye bro :)

Kak Amy on February 6, 2011 at 8:43 PM said...

Alhamdulillah..tahniah kerana berjaya ikut tutorial tue amy follow blog nie ye..happy blogging

admin on February 6, 2011 at 8:49 PM said...

@Amy Syaquena : wow baiknya ! saya pon dah follow kamu :)

dyana nana on February 6, 2011 at 9:00 PM said...

wah..!!
lawa la header tu AF... :D

admin on February 6, 2011 at 9:05 PM said...

@dyana nana : awww :) , thank you :p

Artzlizan on February 6, 2011 at 10:36 PM said...

yang first tu ok...

Naz a.k.a Mr LH on February 7, 2011 at 12:54 AM said...

tiga2 gempak tp yg pertame tuh mnyerlah..
:D pndaoinye AF

admin on February 7, 2011 at 7:48 AM said...

@princeduyong : ye BCR dah pilih yang first tu . huhu :p

admin on February 7, 2011 at 7:48 AM said...

@Nazrin Nasir : ramai orang sokong yang pertama . huhuu . terima kasih tau :)

Unknown on February 7, 2011 at 10:08 AM said...

huarghhh..terorrist la...bcr pe??? ahak... slownye aku...hahahhaa nk join

mie on February 7, 2011 at 10:37 AM said...

wow!!
semua tu menarik la..
eheheee

admin on February 7, 2011 at 10:47 AM said...

@misz sheyla : ehek hehehe , BCR ? pergi www.bloggers-chat-room.blogspot.com

admin on February 7, 2011 at 10:48 AM said...

@mie : huhuhu , thank you ! terima kasih ye :p

Siti Safiyyah on February 7, 2011 at 10:53 AM said...

erkk aku baru perasan header BCR dah berubah..haha, cantik2 header tu.. ;)

admin on February 7, 2011 at 11:16 AM said...

@Siti Safiyyah : ape la SS ni , tak up to date langsung . hihihi :p

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!