Thursday, June 9, 2011

Diantara Tarian Demi Tarian..

    Assalam kawan-kawan . Wah kembali lagi untuk entry personal ni. Lama tak buat entry sendiri ni. Ok kali ni kita akan selami sedikit mengenai Tarian ni. Apa itu tarian ? pastinya korang semua dah tahu . Bagi yang tak tahu tu tanpa segan silu bolehlah search google ok :)


  Tarian itu sebenarnya adalah segi dan juga maksud disebaliknya hanyalah untuk menghiburkan hati . Korang pernah tengok tak orang menari sampai menangis ? ada tau . kejap aku tunjukkan video kat bawah ni . Dari zaman berzaman , dah macam macam jenis tarian telah wujud . Ada tarian kebudayaan , tarian kesenian, tarian tradisional dan tarian barat .





  Ayuh aku tunjukkan sedikit sebanyak jenis jenis tarian yang menarik perhatian aku . hehehe . enjoy :)


Tarian Poco Poco


   Dikatakan poco poco ni difatwakan haram . Serius still layan sebab bagi aku ianya satu senaman pagi-pagi . Ia mampu mengeluarkan peluh yang begitu kritikal . Hehe. Aku baru mengenali tarian ni selepas aku pergi bercuti untuk Family Day 2011 di Port Dickson . Pagi pagi bangun poco poco dengan family ramai-ramai . Perghh berpeluh peluh aku. Kesimpulannya , tarian ni sekadar senaman saja .

Tecktonik


  Ini pula tarian Tecktonik. Tak ramai yang tahu sangat . Remaja remaja sekarang je banyak menari tektonik ni. Serius beb, tarian ni tak sesuai untuk seseorang yang badan keras. Orang orang yang berbadan lembut je boleh menari camni . Serius ini pun satu senaman , iaitu senaman merenggangkan tubuh badan . perghhh hehehe :p


Tarian Twist - The Legend Of Pak Maon


   Perghh Pak Maon style bila berjoget dengan wanita ni . Gaya angguk kepala tu menjadi kesukaan aku . Nampak hodoh tapi style gila . Evergreen gitu . Hahaha . Ni pun satu tarian senaman . Iaitu senaman kepala , badan dan paha . huhuhu


    Ada banyak lagi tarian tarian yang menarik perhatian aku sebenarnya. Tapi susahlah kalau nak ceritakan semuanya . Jadi Kesimpulannya entry ni adalah , kalau kena dengan batas dan perhubungan dalam sesuatu tarian itu , pastinya ia akan lebih kepada senaman dan kesenian sahaja :D

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!