Tuesday, June 14, 2011

Kambing Wajah Filem Animasi

PELIK...Zakaria menatang  anak kambing kesayangannya yang dilahirkan tiga hari lalu menampilkan keunikan pada wajahnya.  

  ALOR GAJAH: Seekor anak kambing yang baru tiga hari dilahirkan di Kampung Baru (2) Gadek berwajah pelik menyerupai watak makhluk asing ‘Sully’ dalam filem animasi ‘Monster Inc’ dan didakwa mengeluarkan suara seperti bayi.

Anak kambing diberi nama ‘Mewa’ sempena singkatan ‘Istimewa’ oleh pemiliknya, Zakaria Husin, 70, yang mula menyedari keanehan pada haiwan ternakannya itu yang dilahirkan kembar di kandang miliknya.

“Ibu kambing itu melahirkan anak kembar dan ketika hendak membersihkan bendalir pada tubuh seekor anak kambing itu, saya terkejut melihat wajahnya yang pelik tidak seperti kebanyakan kambing lain dengan matanya tersembul keluar. Seekor lagi anak kambing itu dilahirkan normal,” katanya.




Lebih mengejutkan, Zakaria mendakwa anak kambing itu tidak mengembek kerana bunyinya seakan-akan bayi menangis dan ada ketikanya dia mendengar ia seolah-olah menjerit perkataan ‘mak’.


Baca Selanjutnya Di : Hmetro 


  Nota : Sebelum ni kucing mata satu.. sekarang ni kambing berwajah pelik pula. Kadang kala pelik , kadang kala unik . tapi semuanya tu kuasa Tuhan.. mempunyai hikmah disebalik kejadian kan :)

3 comments:

arituarini on June 14, 2011 at 8:32 AM said...

cuak aku tgok bro...memang istimewa..

thecomradz on June 14, 2011 at 8:37 AM said...

YaAllah...boleh ker kambing ni hidup?

ZWAN SABRI on June 14, 2011 at 10:10 AM said...

gambar kambing tu xde ek?
btw, mesti ramai yg tingin nak bela kan kambing tuu..

MySuaraBlog: Perhimpunan BERSIH : Bersih Sangat Kah?

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!