Sunday, May 15, 2011

Contest Ceritayu Mereka Dan Dot Dot .

    

    Salam kawan-kawan , Kali ni terdetik sikit hati aku untuk join contest orang lain . Contest aku yang ketiga ni pun tak berjalan lagi . Korang tunggu la ye ^_^ . Contest Ceritayu Mereka Dan Dot Dot ni bermaksud untuk mendekatkan blogger tersebut dengan blogger-blogger lain . Wah , salah satu jalan untuk menjalinkan silaturahim sesama insan sambil sambil bersedekah . Bagus ^_^ .


   Syarat-syarat contest ni mudah ja dan tak perlu pun nak ikut syarat-syarat yang merapu merapu . Link syarat-syarat contest ni korang just tekan gambar diatas . Ok la aku akan selesaikan pertanyaan dan soalan-soalan beliau :-



Bila Tarikh Blog CERITAYU Dihasilkan :-
Blog ini dihasilkan pada 16 Jan 2010 Dengan Entry Sulung Beliau adalah Happy Birthday Adek


Siapa VVIP Dihatiku? Nyatakan Link :-
ACUK

PENULISANKU


november bulan kelahiran saya.ape lagu saya tengah layan   masa tuh ye? ;) :-

Perfect Two dari Auburn & Bukan Bintang Biasa

list top 5 blog yang saya suka baca. ?

1.Ben Ashaari - www.benashaari.com
3.Aizul i Marcello -http://www.aizulmarcello.com/
4.Maria Elena Is Greek Helen -http://peliks.blogspot.com/



Tag 3 Rakan


http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/30704_112550575456348_100001042194267_89675_741398_n.jpg 

    Cerita mengenai gambar ini adalah tentang gambar aku dan kawan-kawan ketika bekerja di hotel sebagai banquet part time . Walaupun penat lelah , tapi kami kerja tak mengenal erti penat . Walaupun letih mengangkat kerusi meja , walaupun letih setup sana sini , Tapi kami masih boleh melayan pelanggan , masih boleh tersenyum , masih boleh bergelak ketawa kerana kami adalah sahabat yang betul betul sahabat . Ketika ini aku baru berusia 17 tahun . Wajah aku pun masih comel ketika ini . hehe . Biarlah orang nak kata ''Muda-muda dah nak kerja , teruk !'' sekali pun , aku masih mahu bekerja sebab aku dah menyusahkan mak ayah dulu . Bila korang bekerja , baru korang rasa betapa susahnya ibu dan bapa mencari rezeki memberikan anak-anak makan . Ok la , gambar ini bermaksud biarpun seteruk mana kita bekerja , biarpun sepenat mana kita mengangkat meja , mengangkat kerusi , Senyum dan gembiralah kerana kita mencari kerja yang mahal dan duit yang kita dapat itu dari titik peluh kita dan bukannya minta-meminta dan mencuri .Kesimpulannya : Kegembiraan itu bergantung pada diri kita sendiri . Gembira lah kerana kita mampu harungi hidup ini hari demi hari . Assalam :)

4 comments:

#MalisaDeafJourney on May 15, 2011 at 1:17 AM said...

a!n suka kesimpulan tu.. =)

Siti Safiyyah on May 15, 2011 at 1:34 AM said...

ye btol3. ss dah keje baru rasa sayangnya duit nak keluar beli mende yg tak perlu.. =)

admin on May 15, 2011 at 2:18 AM said...

@a!n n!a: ^_^ , thanks komen a!n ^_^

admin on May 15, 2011 at 2:18 AM said...

@Siti Safiyyah: betul tu . tapi af suka beli benda merapu2 nihh :P

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!