Tuesday, May 17, 2011

Exabytes Sudi Sewa Iklan Kat Blog Aku , Tapi .

       Salam kawan-kawan , tak pernah sekali pun aku buat blog ni , aku dapat sedikit hasil walaupun dari pengiklanan aku atau ape-ape la . Semalam aku terima satu emel dari exabytes yang ingin menawarkan untuk menyewa tapak ruangan di blog aku tapi diorang nak rekod nuffnang pulak .

 
   
  Selama ni aku pun tak tahu betapa pentingnya Unique Visitor dan sebagainya tu sebab aku tak belek pun semua tu . Dah banyak kali aku try buat google analytis tapi jawapannya macam kat bawah ni walaupun aku follow toturial macam macam untuk nak letak code google analysis ni . Aku tak tahu dah nak wat macam mana .







      Promosi iklan dan tapak sewaan pun tak jalan-jalan lagi . Domain dah nak tamat tarikh luput da . Hosting dah slow , bil streamyx da melambung dan sebagainya . Kerja kerja design pun tergendala . Aduh , Sabar je la . Tapi kadang-kadang aku puas jugak walaupun tak berduit bila tengok blog ni tiap-tiap visitor naik . Dulunya nak capai 500 pageviews sehari pon susah . Skarang ni purata 1500 sehari . Alhamdulillah , Sejak-sejak rajin update ni aliran traffik blog ni dah ok .


    I would like to know if you have Nuffnang statistic for the past 2 weeks for us to review.

We would like to offer you at RM XX/3 months for 728x90 or 160x300.


If you have any enquiries, please do not hesitate to contact us. Thank You!

Sincerely, 

Charles 
Internet Marketing Executive


   Exabytes offer da kat aku , tapi aku takde nuffnang la . Sekarang ni baru letak nuffnang kat blog semata-mata nak tengok UV dan bukan sebab support nuffnang lagi .Tapi aku ikut je nasihat blogger Mohamad Faiz , kalau ada rezeki InsyaAllah tak kemana . Thanks bro bagi nasihat . Tadi bil TM dah sampai , check bulan ni punya bil mencecah RM700 !! habislah lagi RM300 jadi RM1000 . hmmm entahlah . :(

 

4 comments:

c-tea on May 17, 2011 at 12:25 PM said...

wah..sedihnye bace.bill tinggi tu..kenapa tinggi sangat??ct rm89 je sebulan..af ambil package yang mana??ct pun sama.tujuan letak nuff sebb untuk dapatkan uv je.jangan risau lah af.betul kate faiz.rezeki tak kemana.em.kalau sudi.af boleh gabung dengan ct usahakan bizz design yang ct sedang jalankan ni.cuma af perlu cari job untuk ct.dan komisen akan diberi.kalau berminat sila msej ct di fb.

Syafiq Salim on May 17, 2011 at 2:26 PM said...

asal mahal giler, rumah aku pkai rm38 per month siap dpt netbook HP lagi, tgk youtube tak yah buffer, kalau dowload tuk 100mb dlm 15 jer...
ni pakej paling murah aku pakai, ade rm68, ade yg rm98... aku tak pkai cable pun, wifi jerk dlm rumah aku ni... kalau pkai cable lagilah laju...

admin on May 18, 2011 at 2:19 AM said...

@c-tea: InsyaAllah ctea , lau takda aral melintang af akan join . AF pakai 4mpbs , RM140 sebulan ..

admin on May 18, 2011 at 2:20 AM said...

@Syafiq Salim: sama la bro .. tapi gua pakai 4mbps , RM140 je sbulan . yg bezakan bil telefon gua RM200 , tunggakan tahun lepas RM400++ lebih .. huuu

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!