Thursday, January 20, 2011

Melihat Malam Yang Indah

    Salam , minggu ni saya kerja malam . So post ni memang saya karyakan setelah penat saya melalui malam-malam yang lain .sudi-sudikanlah diri untuk membaca :)

  

Melihat Malam Yang Indah

   Dalam sunyi sepi , membangkitkan aroma malam yang permai . Merasai , menghayati , dan melihat malam ciptaan Tuhan , memang membuatkan kita tersenyum . Kadang kala bila melihat langit , kelihatan bulan dan bintang menyinari pandangan kita , menerangi malam kita . Oh malam , sungguh sepi dan sunyi bagi ku . Ketika ini kita tidur , ketika ini kita bermimpi .

   Malam , tidak sama macam siang . Siang kelihatannya cerah , bunyi-bunyi dari kenderaan , percakapan , perbualan , siulan , kicauan burung dan lain lain lagi memecah kesepian kita . Malam kelihatannya sayu , pilu , sunyi , sepi , dan lain lain lagi perasaan yang selalu kita rasa pabila malam . Malam juga dapat menenangkan perasaan , Malam juga dapat merehatkan tubuh kita , memberi udara segar untuk kita dan memberi keselesaan untuk kita .

   Bila disebut tentang malam , teringat pula zaman sekarang ni . Tak macam dulu . Bila malam la , kebanyakan anak-anak gadis kita keluar melepak . Bila malam la , mat rempit keluar membuat kebingitan , memecut sana sini dan berlumba haram . Bila malam la , kebanyakan 'couple' masuk ke hotel untuk melakukan maksiat . Bila malam la , kebanyakan gadis-gadis melayu keluar ke pasar malam dengan memakai pakaian yang seksi , ketat dan sebagainya .

Mat Rempit 2012


  Dalam hal ni , adakah kita nak malam-malam kita sebegini jadinya ? sudah tentu tidak . Tapi perubahan zaman menjadikan keputusan kita ini ditengah-tengah . Biarlah diarah 100,000 Anggota polis untuk menahan mat rempit , 100,000 Penguatkuasa Agama menyerbu hotel2 murah dan mahal untuk menangkap couple yang bukan muhrim tinggal berduaan . Biarlah Malaysia tubuhkan Polis Syariah dan menahan perempuan2 berpakaian seksi ( seperti di indonesia ) , Bangsa kita tetap sama . 

Cantik sgt ke camni kengkawan ??


   Ini semua tertakluk pada diri sendiri , sama ada untuk berubah atau pun tidak . Janganlah cemari Malam , kerana Malam lah satu-satunya masa yang Indah dan tenang . ehh , dimana topik saya tadi ??? Rupanya juga telah diCEMARi oleh penyebab tadi .Pasal malam , nak sembang panjang pon tak kan abis . Jadi saya amik je la isi-isi penting ni untuk tatapan semua . Susah kan untuk kita mengubah Malam yang hingar-bingar kepada Malam yang indah seperti dulu kan . Ini semuanya takdir , saya sedar dan saya redha . 


    Ingat , pesanan dari saya untuk kengkawan dan diri saya sendiri , lebih baik mengelak daripada kita mengelat . Perubahan zaman merosakkan pandangan apabila kita mahu MELIHAT MALAM YANG INDAH . salam .


  P/S : Tak perlulah kita menyalahkan sesiapa dalam perkara ini . tepuk dada tanya selera , ikut hati kata pergi . wassalam :)

2 comments:

Mknace on January 20, 2011 at 6:13 PM said...

:) :) :)
tu dah tahap mat rempit tegar dah tu
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Abdul Farique on January 20, 2011 at 6:20 PM said...

hehehe , memang . itulah gambaran mat rempit yang akan datang . haha :)

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!