Saturday, January 15, 2011

Pencarian 10 Blog Tercantik Pilihan Blogger 2011

     Salam kawan - kawan , hari ini aku join satu lagi aktiviti iaitu Pencarian 10 Blog Tercantik Pilihan blogger 2011 . Korang rasa aku layak tak ? Cantik ke blog aku ni ? terpulang kepada penilaian masing-masing:) . Aktiviti ini dianjurkan oleh bro Faisal Abdullah .

 Pencarian Blog Tercantik 2011




 Apakah syarat-syaratnya ? nak tahu ke kawan-kawan ? Disini aku copy sedikit terma dan syarat dia . Bro Faisal jangan marah ye , copy sikit .


KRITERIA BLOG TERCANTIK YANG DICARI:-
  1. Pastikan blog korang layak untuk menyertai aktiviti ini.
  2. Pastikan blog korang mempunyai design yang menarik,tertarik dan kau memang deboom.
  3. Pastikan susunan widget adalah menarik dan teratur.
  4. Pastikan mempunyai header yang tidak menyakitkan mata.(Jika mempunyai header)
  5. Pastikan blog korang tidak mempunyai ciri-ciri yang tercatat di entri ini:Apa Perkara Yang PALING Dibenci Ketika Blogwalking.
   Untuk Menghindari 'Load Time Slow' , diminta anda read more ye :)






    PERKARA YANG PERLU KORANG BUAT:-
    1. Buatkan satu entri mengenai aktiviti Pencarian 10 Blog Tercantik Pilihan Blogger 2011 untuk mempelawa rakan korang vote blog korang.
    2. Letakkan Link entri berkenaan di bahagian komen.
    3. Jadi Follower blog 2DayBlogger.Com(Korang takkan menyesal follow blog ini.I swear)
    4. Tag 3 orang kawan blogger anda(Jika korang rajin je lah =)).-Tiada paksaan..hehe
    SIAPA YANG AKAN JADI JURI DAN PILIH PEMENANG?
    -Korang yang akan jadi juri dan korang yang akan vote untuk menentukan 1o Blog Tercantik Pilihan Blogger 2011.

    BILA TARIKH TUTUP PENYERTAAN?
    -Tarikh tutup adalah pada 28/februari/2011

    BILA TARIKH UNTUK START MENGUNDI?
    -Undian Pertama: 1/3/2011 – 8 /3/2011(Undian untuk semua peserta)
    -Undian Kedua: 10/3/2011 – 17/3/2011(Undian untuk 20 terbaik)

    BILA TARIKH UMUM PEMENANG?
    -10 pemenang akan diumumkan pada 20/3/2011 pada jam 9  malam berdasarkan undian yang paling tinggi.(Undian pertama + undian kedua)

    HADIAH ISTIMEWA DARI 2DAYBLOGGER.COM
    -10 blogger yang menang akan terima ebook percuma bertajuk “15 736 VISITOR SEMINGGU BLOG 2DAYBLOGGER.COM“.

       Jadi apa yang korang tunggu-tunggu lagi ? taknak join ? rugi la sebab tak dapat saksikan berapa ramai yang sokong blog kita kerana aktiviti ni dikira melalui undian dari orang ramai ( Poll Vote ) . 


      Aku try contest ni sebab aku nak :-


    1. Ushar tengok sama ada ramai tak yang menyokong hasil aku .

    2. Aku teringin nak dapat E-book sebab aku tak pernah tau apa itu E-book . hehe

    3. Design Header blog aku adalah 100% buatan air tangan aku sendiri . Entah le cantik ke tak header blog aku ni ?


    4. Kumpul traffik dan reader kerana aku masih dibawah calon Newbie dimana aku ni blogger baru . Masih setahun jagung , setahun pon tak sampai lagi ..


    5. Cara join dia senang je :) . 


      Korang , nanti kalau dah start , korang undi-undi lah aku ok :) . hee , tak malu aku ni :p
    oke la , setakat ini saja entry penyertaan aku , harap-harap aku layak :p . Salam .
    Jom kita sama-sama join aktiviti ni di SINI .


      P/S : geng , jom buat duit . meh sini caranya :p kat SINI

    14 comments:

    Faisal on January 15, 2011 at 9:17 AM said...

    Thank sebab sudi join aktiviti ini bro..=)

    admin on January 15, 2011 at 10:50 AM said...

    Sama2 bro :)
    rasa-rasanya gua layak ye bro :)
    thanks !

    The Sharkox on January 15, 2011 at 11:50 AM said...

    good luck bro....kuasa undi adalah muktamad...

    TheSharkox's latest Entry Aku suka baca Versus karya HLOVATE

    admin on January 15, 2011 at 4:03 PM said...

    ye bro ! :)ok bro!
    thanks 4 comment :P

    deCrewz on January 15, 2011 at 4:34 PM said...

    Jai join jugak.. Cantik design blog ni..he3

    admin on January 15, 2011 at 4:48 PM said...

    dapat backlink dari bro la baru tahu aktiviti ni :) . ohh thanks yea :p

    apislerr on January 16, 2011 at 5:15 AM said...

    lawa blog?hehe

    juMa on January 16, 2011 at 9:45 AM said...

    slmt kenalan..same2 kita meriahkn aktvti ni.. =D

    admin on January 16, 2011 at 10:53 AM said...

    thanks yea coz support me !! :)

    Miss FZ on February 10, 2011 at 8:51 AM said...

    slmt berkenalan..sedang berjalan2 tengok blog2 yg masuk contest ni.nak masuk, tapi takde keyakinan,hihi.

    admin on February 10, 2011 at 9:26 AM said...

    @cik fara @ fanadz : Selamat berkenalan . hihi , takpe la cuba la dulu :p . buat2 ramai suda :p

    Faisal on March 5, 2011 at 9:24 PM said...

    Assalamualaikum...

    Saya ingin memaklumkan bahawa undian Pencarian 10 blog tercantik 2011 telah bermula sehingga 10 Mac 2011..untuk maklumat lanjut sila ke:-

    Undian 10 Blog Tercantik 2011 Kumpulan 2


    Promosi Buat Duit : Buat Duit RM400.12 Dari HeartBeat , Cepat Join HeartBeat Sekarang. Lupakan Buffered Earning Nuffnang!

    Salam Ukhwah Daripada Faisal Abdullah

    eastbullet on March 7, 2011 at 10:38 PM said...

    Salam kunjungan. Blog ini menjadi pilihan EB untuk diundi atas sebab daya kretiviti pemilik menggunakan setiap ruang untuk menggantikan imej. penggunaan warna juga lembut dan sekata. cuma bunyi "tuit" itu yang merengsakan telinga.

    jemput baca kempen EB ini ( http://eastbullet.com/2011/03/marilah-mengundi-untuk-saya-calon-anda-no-60/ ) ..

    Nurul Aiman Ahmad on March 8, 2011 at 10:54 AM said...

    camane nk like nye

    Post a Comment

    Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

     

    Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!