Saturday, January 29, 2011

Keputusan Kontest Menang Header AF .


   Salam kawan-kawan , korang baca kan cartoon atas ni ? semua menang ? gila . Mana ada kontest yang pemenang nya semua peserta . huhuhu , korang mesti sedih . hahaha , tak da aku bergurau ja . Sedih pulak aku lau tengok korang bila aku cakap macam ni . Aku umumkan pemenang peraduan Saya Nak Tukar Header Saya adalah SEMUA PENYERTAAN ! . wahh , seronok tak ? aku lagi seronok tengok korang seronok sebenarnya :)

  Apa motif sebenarnya peraduan ni ? kenapa semua menang ? tuan blog ni gila ke ? takda lah . Aku tak gila dan aku masih waras . Tujuan aku buat peraduan kali ke dua ni untuk merapatkan korang dengan abdulfarique.com . Disamping itu dapat menjalinkan silaturahim dan ukhwah sesama muslim . Ye tak ? salah ke aku bagi semua menang ? tak salah . Pernah tak korang tengok orang yang menang peraduan muka sedih , masam ? takda kan . Tujuan aku adalah aku tak nak peserta dan followers setia aku ni masam-masam muka kali ini . Niat aku nak cari pembaca setia . Adakah entry aku selama ni adalah menceritakan diri aku tanpa membawa faedah ? tak ada langsung bagi aku . Semuanya berfaedah .

  Aku menceritakan pengalaman hidup aku untuk tatapan anak-anak aku , anak anak muda nanti . Salah ke ? tak salah kan . Ada la sedikit sebanyak entry aku yang tak membawa faedah , ( yang ni entry lama ) . Jadi sebab itu lah aku mencari pembawa setia yang sudi komen dan beri pendapat diantara entry aku . Tahniah , blog aku mendapat sambutan yang tinggi dari korang . Itu yang aku mahu , aku seronok korang dapat faedah , aku sedih korang buang masa je :)  OK , aku nak bercakap mengenai persediaan untuk mengambil hadiah korang . Ada syarat jugak . Nak tahu syarat . Jom . layanzz .

Read More Ye :)




  Pertama korang kena add aku di Facebook ( fb ) atau YM . Aku nak korang add aku untuk aku bersembang bagi 'detail' mengenai header yang korang nak kan . Aku tak nak silap buat header kat korang . Korang nak gambar kucing , aku letak gambar biawak . fuhh , tak nak la macam tu kan . Jadi dengan sebab tu la aku buat macam ni . Senang dengan secara online buatkan header untuk korang . Korang jangan risau , masa yang diambil untuk satu header hanya selama purata 1 jam lebih je . Tak percaya korang boleh tanya followers yang aku buatkan Header di ruangan Freebies Festivals aku tu .  Semuanya secara online .


  Kedua syarat aku bagi sesiapa yang nak kan header mereka tu letak gambar mereka sendiri , tolong siapkan gambar yang telah di'crop'kan background atau telah di'remove'kan background untuk aku memudahkan kerja-kerja pembuatan header . Ini adalah kerana aku bukan Grafik Designer yang hebat , Professional . Aku hanya menjalankan kerja-kerja pembuatan header 3D , Contoh korang boleh tengok di FF Gallery di ruangan PAGE . Yang penting pastikan 'transparent' atau di'file'kan sebagai PNG file . Korang boleh rujuk di abg google atau mana-mana designer yang hebat seperti SyedGraphix , Ezhan Artwork , Abg Teror dan mohamad Faiz

  Ketiga syarat aku adalah korang kena komen diruangan entry ni . ( nanti entry-entry aku yang lain jangan korang biarkan aku bersembang sorang-sorang , support lah aku ok ) . Ini bermakna untuk aku mengetahui korang beriya-riya dan berusaha mendapatkan sesuatu . "This is my point'' . Aku tak nak lagi buatkan sesuatu benda yang tak boleh dipakai . Lebih senang dan kasar lagi , aku tak suka orang sombong dan terlalu ego . Wahh , agak kasar disitu . Tapi betul apa , kita memberikan sesuatu benda untuk orang yang sombong , tapi kita akhirnya rugi . Disini bukan aku berniat nak kan korang balas apa yang aku berikan kat korang tapi aku nak sokongan dari korang . Salah ke ? aku pun bloggers , aku pun manusia , aku pun muslim :) Dari awal aku dah terangkan , peraduan aku tak sesuai buat orang yang sombong ye :)

  Ok , itu sahaja syarat-syaratnya . Ringkas tapi panas kan . haha , Benda ni mendatangkan faedah buat korang dan faedah buat aku . Itu lah 'point' nya . Ok aku nak menulis sedikit untuk bro Redzuan dari geng Bloggers Chat Room ( BCR ) , Tempahan Header anda untuk blog anda aku bagi percuma . Promotion percuma , bukan gosip , bukan cerita dongeng . Hubungi aku di facebook .

  Cukup sudah penerangan aku yang panjang ni , aku harap korang boleh manfaatkan disini . Korang beri peluang selama 3 hari untuk korang yang join peraduan ni untuk komen kat sini dan buat header sebelum streamyx kat rumah aku kena potong . Bagi sesiapa yang tak maklumbalas kat sini setelah 3 hari daripada tarikh hari ini , maka pemenang tu aku akan 'terminate' dan ditolak tepi . Harap maaf . Salam .

  Kat entry ni aku memohon beribu kemaafan untuk Nadia ( Pemenang Award Followers ke 92 ) dan Akunerd a.k.a Azwan Ali ( Pemenang kedua Peraduan Menang Domain ) diatas kelewatan aku memberikan hadiah kemenangan buat korang . Aku mengalami sedikit masalah peribadi dan InsyaAllah aku akan cuba segerakan Hadiah korang ok . Maaf :(


Sebelum itu mari kita sejenak bersama bro dahlan , ( penganalisis entry peraduan di blog korang ) , dia nak luahkan sesuatu sikit . Mari kita baca untuk santapan psikologi dan minda kita ).
 

 

21 comments:

CG on January 29, 2011 at 1:52 AM said...

suma menang?erk,hebat. :P

redzuan ridz on January 29, 2011 at 1:55 AM said...

bro slma ni aku sllu follow bca entri ko bro, dan aku tgk ko seorang yg gigih and cara pnympaian entri ko pun ada style trsndiri. kalu orang lain xnk support lu pun bro aku aakn ttap support agar atleat entri bro bernyawa dgn adanya pndngn dan komen 2 :)

anyway thanx bro terharu sgt2 sbb ko bg header design banner free kat aku.nnti aku akn buat 1 entri khas pasal ko kat blog aku :)

10 MODEL KERETA KONSEP MASA DEPAN

admin on January 29, 2011 at 1:55 AM said...

@Cik Gadis : boleh pulak ayat macam tak percaya :(

admin on January 29, 2011 at 2:00 AM said...

@redzuan : huwaaa :'( , sedih lak gua bro . ayat bro buat gua terharu ! tenkiu sebab support , kitorang kat sini pun terharu gila2 ! bro dahlan , encik rimau kirim salam kat bro !! :) ALhamdulillah :)

Anonymous said...

oh yeah~~ reena pon support awak...
100%support taw.. reena pon blogger.. reena lagi la blogger baru nk aktif..
terima kasih sebab sudi kasi header percuma kepada blogger2 lain.. :)

admin on January 29, 2011 at 2:45 AM said...

@Cik Reena Tan : tenkiu cik reena . 100% suka ! heheh . ok , sy tak kesah , cik reena dah add fb or ym sy ? bila da add gtau kat shoutbox ok .

SyedGraphix Dot Com on January 29, 2011 at 7:21 AM said...

hahaha..designer hebat la sangat :Pie

admin on January 29, 2011 at 7:22 AM said...

@syedgraphix : dah bro memang betul2 hebat . nak buat camne :)

Siti Safiyyah on January 29, 2011 at 7:59 AM said...

yeayy menang! first time join kontest dan menang..huhu

btw, thanks to bro dahlan, farique dan mr.Q. terbaik ah korang! ;)

admin on January 29, 2011 at 8:01 AM said...

@SS : wahh , bukan main gembira ye SS . huhuh . ape2pon add FB AF , boleh la nak cita pasal header : Abdul Farique FarLyana

Aya Maya on January 29, 2011 at 10:45 AM said...

thanks AF, first time join contest terus menang !! nnt sy add FB AF.

admin on January 29, 2011 at 11:56 AM said...

@Aya Maya : huhuh , seronok kan ? oke2 . saya dah approve . kalau sy dan awak online kita berhubung kat sana ok .

Yang lain-lain , add fb aku tau : search Abdul Farique FarLyana ok :)

noey ikb on January 29, 2011 at 1:23 PM said...

wowwww..
semua pmenang..!!
heheh, apy giler

tahniah jgk la bt farique sbb baik ati n rajin utk jd kn semua pnyertaan sbg pmnang

admin on January 29, 2011 at 1:28 PM said...

@yeon_chi : takpe . saya sedang beramal jariah :) . tenkiu3 :)

Anonymous said...

wah ! bestnye..sume dapat ke header tuh ? weeee ~~~~ seronoknye ^^

sueada on January 31, 2011 at 12:08 AM said...

waaaaa seme menang ker??? beshhhnyer..

aderkh saya masih trsenarai utk pemenangnye?

admin on January 31, 2011 at 12:15 AM said...

@lurun nauzzi namzar : tengok kat entry Saya Nak Tukar Header Saya . Kalau ada nama awak , awak pun pemenang :)

Qira on January 31, 2011 at 3:27 PM said...

wah!alhamdulillah..memang menunggu untuk dapat header baru:)

admin on February 1, 2011 at 12:03 AM said...

@Shaqirah : huhuhu , tahniah ya shaqirah :)

Unknown on February 7, 2011 at 10:05 AM said...

waaa....shaye pun menang gak ke??? biar betul...nape xtaw langsung neh...yeeyyyy...lap u lebey la tuan umah...hikhik

admin on February 7, 2011 at 10:07 AM said...

@misz sheyla : itu tandanya awak tak prihatin .hahaha . buzz me at FB ..

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!