Thursday, January 6, 2011

First Time Jamming At First Step Jamming Studio

 Salam , korang biasa dengar tak tentang Band Muda Penang , First Step Band ? Yang dahulunya vokalis mereka adalah Harris ( Idola Kecil 3 ) . First Time aku pergi jamming kat sana . Studio mereka kat Sg.dua berhadapan dengan USM , penang . 

  First Time aku pergi sana dan first time aku jamming , selama ni aku hanya main ketuk kuali ja ( minat drum ) huhuhu . Aku pernah ada cita-cita nak masuk Music School kat Bukit Jambul di Yamaha Music School , tp yuran gila-gila punya mahal tp main hanya 4 kali sebulan . Agaknya siapa guru drum mereka ye sampai mahal sgt .

  First Step Band ni dulu agak aktif apabila Harris ada dengan mereka , tapi sekarang mungkin slow sikit agaknya . First Step Band mempunyai guitarist hebat iaitu Izkandar dan Drummer hebat yang berusia 11 tahun agaknya iaitu Fariz . Bagi kawan-kawan yang nak try jamming kat First Step Jamming Studio ni boleh contact Iz kat fb dia . Search , Muhammad Izkandar Zulkarnain 


  Sekarang aku letak video aku di sana oke , seronok wei . 1 jam tak salah aku rm25 kot . korang boleh try :) .

  Masa ni aku main dengan Ban . Ban main guitar , agak cun jugak . huhu :) .
Tanpa dia ni tak mungkin aku ke sana :)
Geng Read More ye :)



Video ni pulak aku try dengan Iz , 2nd Guitar First Step Band . Kacau , dia main dengan penuh perasaan metal . Aku pun try double pedal , tapi Hi-hat tak leh main sbb aku keliru . hahaha :) .

ni aku bagi sedikit gambar aku di sana ,




Klik Gambar untuk Tumbesaran .
   Dan gambar2 di studio mereka ,


   Kepada members yang nak jamming , datanglah sini oke :) ini pic geng2 Band First Step Band .

 




  Ayuh kawan2 , serlahkan bakat kamu :)

4 comments:

athirah on January 6, 2011 at 4:57 PM said...

yg pakai bju puteh tu hensem lewww
awww....i luv it ! my pakwe !!

admin on January 6, 2011 at 5:18 PM said...

hahaha , minat harris la tu :)

Anonymous said...

If you could e-mail me with a few suggestions on just how you made your blog look this excellent, I would be grateful.

admin on January 21, 2011 at 2:32 PM said...

ohh ehehe , thanks yea :)

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!