Friday, January 21, 2011

10 Perkara Paling Best Masa Sekolah Rendah

     Salam kawan-kawan , tadi masa aku sedang blogwalking tiba-tiba aku dah terkena satu tag haiqal . Dia suruh aku buat entry mengenai kenangan kat sekolah dulu . Nak taknak , amik ati punya pasal , aku buat je la . so , mari kita check it out :)

        

  Masa aku umur 7 tahun , aku dah dimasukkan ke sebuah sekolah , SK Jelutong kat pulau pinang . Memang best , layan je kan sambil pergi sekolah makan choki-choki sambil minum air sirap . Memang best la , kawan-kawan masa sekolah rendah dulu pun kebanyakan masih aku berhubung dan berkawan lagi :)

  Read More tau :p






 Oke aku straight to the point la , kita terus ke segmen ni :)


Bekas Cikgu Aku ni ..
 
  10 Perkara Paling Best Masa Sekolah Rendah

 1. Masa tu aku baru kenal nombor , masa tadika dulu taknak belajar . 5+5= 2 . Aku ingat lagi . hahaha :)

 2. Kat dalam kelas aku , aku sorang je selalu habi kerja sekolah awal . Cikgu suruh salin nota panjang kat papan itam walau panjang mana aku la orang pertama siap .

 3. Tulisan aku sangat special dalam kelas aku , sampai cikgu pun tak boleh baca . kadang-kadang aku tulis macam aku dok garis je , sebab tu cepat je siap :)

 4. Bergaduh dengan kawan aku , aku kena duku dah menangis da masa tu . tapi tunjuk gangster . hahaha , ehh sekarang ni mai la ! haha :p

 5. Panjat pagar sekolah semata-mata nak balik sekolah awal , korang tengok betapa degilnya aku . sekolah rendah pun dah pandai panjat2 pagar ni . ishh3 . janganlah diikutkan perangai aku ni .

 6. kenyit-kenyit mata kat awek dalam kelas . Haha , memang dasyat masa tu baru darjah 5 , dah gatai :)

 7. First Time dapat hadiah sebab dapat no 4 dalam sekolah sebab menang teka jawapan ( puzzle ) . naik ke pentas dengan tangan terketar-ketar dan hidung yang kembang dan kempis akibat degupan jantung berdegup kencang :)

 8. Pergi sekolah tak bawak duit , simpan bila nak makan pergi kantin sekolah dengan selamber amik air sirap diorang , carik isi ayam , nasik , ubi kentang , nugget diorang . hahaha . muka tak malu , syok betul pau orang :)

 9. Sekolah buat kutipan derma , siapa yang terbanyak dapat hadiah . Banyak kad kutipan tu je petang tu aku pergi ke rumah orang . Dah berjaya pungut RM100 lebih da , last2 habis duit tu masuk dalam poket aku . Seronok time ni . hahaha , tapi tak seronok bila org dah tak percaya kita . huhu :) . jangan diikutkan pulak !!

 10. Aku ni seorang yang malas belajar , dalam kelas pun kuat kaco orang , kuat tido . Bila exam je aku la selalu last , 2nd last . Sampai cikgu pun letak aku ni memang paras budak takkan pandai . UPSR nak dekat , exam percubaan aku still teruk , tapi bila UPSR betul2 , dan bila aku dapat result , aku dah dapat 2A 3C ! . Alhamdulillah , tak dak lagi E dan D . Huhu .

  Ini lah perkara paling best masa aku kat sekolah rendah dulu . Latar belakang aku memang teruk kan . Tapi siapa sangka , teruk-teruklah boleh ke baik baik pulak :) Kalau boleh aku nak repeat balik zaman ni n aku tak nak kaco-kaco orang lagi dan aku nak belajar sungguh2 :) huhuhu .

 Pape pon cerita ni semua tribute untuk :

 
SK Jelutong , Jelutong , Pulau Pinang :)

  

Ok la kat sini aku tag MrKodet & Nabila 
 OK la sampai sini saja ye , Salam :)
 Kalau boleh share-share la tentang diri korang lak :P
  

4 comments:

saperakue on January 21, 2011 at 7:43 PM said...

klaw pikir-pikir cerita zaman sekolah x penah nak cukup korum klaw nak ditulis.. tp still rasa bangga bila dapat tulis semua =)

http://saperakuepart3.blogspot.com/2011/01/school-memory-never-ever-fade.html

admin on January 21, 2011 at 8:25 PM said...

@saperakue : waa . memang gile la kan . teringat zaman2 dulu tu :) huhu . backlink tu japg saya singgah ye :)

Cik Yuyu on January 22, 2011 at 1:14 PM said...

hehe...nakal ek dlu2? :D
p/s: mane chat box kamu..?

admin on January 22, 2011 at 1:21 PM said...

@PinkLuscious : nakal2 sikit je :) . chatbox sy di page , cari link kat sidebar .. sy letak besar2 tu :)

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!