Wednesday, June 8, 2011

Kadang Kala Aku Tak Sedar

     Assalam kawan-kawan. Lama tak buat entry personal ni. berikut mengenai Sedar tak sedar ni , susah sikit nak huraikan . Takpe la aku cerita je la apa yang berada dan bermain di minda aku ni. Sebenarnya kadang kala kita tak sedar yang kita sebenarnya tak mampu untuk berbuat sesuatu tapi sering saja aku cuba buat. Memang nampak bagus sebab mencuba , tapi pabila mencuba itulah yang akan menekan kita balik . Banyak faktor yang boleh dihuraikan disebalik perkataan tu.


  Kalau kita diberikan peluang kedua sekalipun , tanpa usaha dan jodoh kita memang kita tak kan dapat nak teruskan sekalipun. Kadang Kala kita mencuba, kita mencuba untuk perbaiki diri kita mencuba untuk menjadi yang lebih baik . Tapi sebenarnya keadaan menghalang kita. Tekanan sering saja menghantui sang diri yang memujuk dipinggiran. Takut aku . Takut sekali lagi mempermainkan hati orang lain .


  
  Kadang kala aku cuba buktikan sesuatu untuk menyakinkan seseorang tentang perasaan hati ni. Tapi aku sendiri tak mampu selami perasaan ini sebenarnya . Kadang kala aku terkenang bila kala malam teringat kata-kata seseorang , sebenarnya cinta itu tak harus memiliki. Aku rasakan masih awal dan masih muda untuk aku mengenali cinta kekasih kepada kekasih . Lebih baik aku mencintai kepada Sang Pencinta dan kepada yang harus dicintai.


  Diri ini kecil. Sekecil kecilnya kuman. Berhentilah berharap dan menjadi diri sendiri, itu lah yang sebaik baiknya . Ikuti haluan dan keadaan masing-masing kerana sukar untuk seketika , orang lain akan mudah memahami haluan dan keadaan kita. Serius, Kadang Kala aku tak sedar yang diri ini sebenarnya tak sempurna dan tak sebaik-baiknya , entry ni lebih mengenai perasaan dan luahan hati sebenarnya :) .. 

13 comments:

syaz@rozelt on June 8, 2011 at 8:18 AM said...

Thanks beri peringatan kepada readers jugak~ dun be sad, cheer up man..hehe

lini hasnan on June 8, 2011 at 1:02 PM said...

Hur, betul tu farique. Cinta tak semestinya memiliki. Cuba awk fikir balik, betul ke kita mencintai seseorang? Ke kita hanya mempunyai keinginan untuk dimiliki dan memiliki sahaja.. Cinta, jodoh, pertemuan terletak ditangan Tuhan. Tiba masanya yang sesuai untuk mencintai nt, barulah kita akan terasa nikmtnya bercinta. ye dak? skg mmg byk konpius, nk fikir itu, ini.. :)

Mss Ieza on June 8, 2011 at 1:05 PM said...

jadi dr sndr :)

deeya on June 8, 2011 at 1:49 PM said...

soal cinta susah nak koemen .. memasing ade pendapat sendiri . hurm ~ yupz ! kamu terlalu muda untuk bercinta kot .. apepun masih boley berusaha utk terus jadi yg terbaek =)

deeya on June 8, 2011 at 2:05 PM said...

belajar mencintai diri sendiri dulu baru belajar mencintai orang laen .. berusahalah lagi utk terus berubah jadi yang terbaik =)

Cik Ladies on June 8, 2011 at 3:32 PM said...

betul tu kan.. err.err, sy macam tau je kisah ini. :baby cume tak tau dengan lebih lanjut :hoho

Abdul Farique on June 8, 2011 at 9:17 PM said...

@syaz@rozelt: huhuhu .. tak sedih pun .. cuma mengenang nasib ..

Abdul Farique on June 8, 2011 at 9:19 PM said...

@lini hasnan: betul tu .. thanks untuk komen yang padat. pada suatu hari nanti .. cinta itu pasti akan tiba :)

Abdul Farique on June 8, 2011 at 9:19 PM said...

@Mss Ieza: yap.. sesungguhnya itu yang terbaik :)

Abdul Farique on June 8, 2011 at 9:20 PM said...

@deeya: betul tu .. memang terlalu muda .. masih awal lagi :)

Abdul Farique on June 8, 2011 at 9:20 PM said...

@deeya: May God Bless You :)

Abdul Farique on June 8, 2011 at 9:21 PM said...

@Cik Ladies: hehehehe .. takpe2 :p . betul tu :p

MizzMulan on October 2, 2011 at 10:58 AM said...

hmmm...=( ade betol yea tuh

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!