Wednesday, July 20, 2011

Berhati-hati Dengan IM Chat Di Facebook !! VIRUS .

     Assalam kawan-kawan, wah facebook sekarang ni dah bahaya. Apakah anda tahu bahawa IM Chat Di Facebook mempunyai satu lagi cara untuk menyebarkan VIRUS. Yang first seingat aku dari geng-geng bangan* yang suka antar link-link virus tu. Mangku* kan macam tu. Macam nak batuk-batuk kat muka orang yang hantar link virus tu. Tapi terbaru ni pelik, automatik keluar. Dia akan hantar mesej berbunyi 'Hi, How are you ?' . Selagi korang tak balas dia senyap, kalau balas dia akan hantar balik 'wanna laugh ?' dan 'Wanna see your video ?' .


sorry Iszuan , Pinjam .. tak pe kan . http://www.virtualiszuan.blogspot.com


   So lagi korang layan , dia akan hantar satu link .. Link bernombor ja. Hati-hati dengan link tu. Kalau klik takda apa-apa lagi kot. Bila link dia akan keluar satu web youtube phishing dan akan suruh kita update adobe dengan mendownload link adobe yang dia berikan. Try la download, disitu pc/laptop anda akan diserang.







   Hati-hati ok sebab penghantarnya akan keluar secara rawak. Bermaksud dia akan pilih sesiapa saja yang berada didalam friend list anda. Mula-mula aku ingat mana punya awek nak adjust aku. Huhu, angin betul kena tipu ja. cehh . So peringatan aku, berhati-hatilah sebelum korang yang menjadi mangsa. 






  Quotes aku , dimana saja kita berada, dimana saja kita tinggal , dimana saja kita merantau pasti akan ada bahaya yang akan mendatang dan menimpa kita... berhati-hati. ada satu lagi cara jahat iaitu hack facebook kita . Nak tahu ? jom visit : New Friends Request Facebook | Hack :)  


  Aku cuma menyampaikan apa yang aku tahu, aku menyampaikan ilmu yang aku ada. Semoga anda lebih berhati-hati. Maklumat Peribadi kita, Hak kita :)

8 comments:

AleeyaLiya on July 20, 2011 at 7:47 AM said...

ouh..informasi yg berguna,...tq

imaza93 on July 20, 2011 at 10:21 AM said...

ima dah terkena benda ni!.
ima tertekan download adobe
huhuhu...memang la lappy lepas tu asyik mati sendiri jeee..
terpaksa anta format kat kedai...Grrr...

khairul on July 20, 2011 at 11:50 AM said...

TQ

Shiqin Sunshine on July 20, 2011 at 12:33 PM said...

sharing is caring...thanx 4 sharing....uhuk2...

FADZ on July 20, 2011 at 3:52 PM said...

uiskk.. ni yg cuak nih..senang2 tak yah layan depa nih..klo layan mula lah termakan cakap depa..=)

kakyongnida on July 20, 2011 at 10:03 PM said...

saya dah dapat. siap pergi balas lagi. sob3. nasib baik dia tak bagi pon link tu

alepridz on July 20, 2011 at 11:17 PM said...

aku baru jerk format pc.... sebab virus autorun yg menyusahkan aku.... fuh~ taknak kene lagi.... agagagga~

Puan Kutu on July 20, 2011 at 11:31 PM said...

ada jugak dengar tentang nie.emm..

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!