Monday, April 4, 2011

Bila Kita Senyum :)

Comey nye :)
     


   Salam kawan-kawan , kali ini aku akan ulaskan mengenai senyum . Benarlah kita semua tahu senyum itu adalah sedekah dan pastinya ia adalah pahala kerana kita membuatkan orang gembira . Tapi mengapa ada lagi yang masih kedekut senyum . Setengah orang tak suka senyum . Ada jugak orang yang macam tu rupanya .

   Korang pernah tak berjumpa dengan orang lain lalu korang senyum tapi diorang tak balas senyuman korang ? Apa korang rasa ? Mesti korang akan menyumpah dia betul tak ? Aku pun sama . Bagi aku itu adalah orang yang sombong . Setelah orang kata kalau seseorang itu tak senyum bermakna dia tegas . Tegas ke ? pigi rahh . Tegas sebagaimana pun jangan lah kedekut senyuman . Tapi kadang-kadang dia tak perasan yang korang senyum kat dia . ( boleh pakai jugak ) .

  
Kan comel :)


   Tapi bagi yang perasan ni tapi tak balas senyuman ni aku rasa diorang ni betul-betul sombong dan berlagak la . Aku pernah la senyum kat seorang awek ni . Dah aku terpandang dia kan takkan nak buat muka sekupang je kot. Jadi aku senyum lah . Korang tahu tak ape yang dia balas ? dia jeling je .. Fuhh berlagak ye . Aku bukanye nak ngorat , aku cuma senyum je . ape la . Bukan setakaty perempuan je , ada jugak lelaki ni . Aku terserempak kat stesen bas , jadi aku senyumlah . Berlagak jugak . Dia buat bodoh je . Ape la , Mahal sangat ke senyum tu ? 


   Aku bukanlah nak berlagak , aku kalau orang senyum , confirm aku balas balik dengan senyuman aku yang menawan ni . Haha . Kalau orang tu sengih pun aku senyum , kadang-kadang orang senyum kat orang lain pun aku senyum balik ( perasan ) . Bagi aku senyuman ni tak mahal tapi senyuman itu adalah pahala , satu sedekah . Jadi yang kat luar sana tu yang dah membaca ataupun terbaca entry ni , janganlah korang kedekut senyum . Senyum kan satu sedekah kan ? :)

   Kalau yang tak nak senyum tu , korang tak perlu marah kat orang yang menyumpah korang , mengutuk korang kerana korang ni pun sombong-sombong jugak . Siapalah yang suka orang yang sombong . Apa-apa pun satu je aku nak pesan , kita ni hidup hanya sementara dibumi Tuhan ni . Kita ni serumpun dan sama je . Tiada yang mahal , tiada yang murah . Tiada yang lengkap dan tiada yang cukup . Jadi , senyum senyumlah dan senyum itu adalah satu amalan mulia . Salam :)



20 comments:

NurAmal on April 4, 2011 at 3:46 PM said...

agak la...
kadang2 tu.. malu plak sorang2 sebab kte senyum dorang wat bodoh jerk... hurm...

c-tea on April 4, 2011 at 4:59 PM said...

;;;;; :)....hehe

sicomot-comel on April 4, 2011 at 5:20 PM said...

errr...

tp kalo aku pmpn,ak salunya tak membalas law ade laki yg senyum..
sombong gak ke tu??
huk3

nur aisya humaira on April 4, 2011 at 5:30 PM said...

jom,senyum selalu AF...;)

Jayyyrul on April 4, 2011 at 6:20 PM said...

hehe,.. Meka xnak senyum... Sebb gigi rongak,.. :) salam terjah...

Siti Safiyyah on April 4, 2011 at 7:29 PM said...

err..ss jawapkan bg pihak perempuan yg AF senyum tapi dia jeling tu..

1- Mungkin dia ingat AF nak ngorat dia so jalan terbaik adalah jeling.

2- Dia taknak orang ingat dia cam senang sangat nak melayan lelaki yg senyum2 ni.

3- Bahaye senyum2 kat lelaki yg tak dikenali.

ok, itu mungkin antara jawapan dia. kesimpulannye, lelaki mungkin anggap senyum tu sedekah. tapi perempuan anggap lelaki tu nak ngorat. err..macam ss lak yg jadi perempuan tu. kehkeh ;p

Abdul Farique on April 4, 2011 at 7:50 PM said...

@NurAmal : tahu takpe tp nak buat macam mana ..

Abdul Farique on April 4, 2011 at 7:50 PM said...

@c-tea : kan comel :)

Abdul Farique on April 4, 2011 at 7:51 PM said...

@sicomot-comel : senyum tak semestinya bermaksud lelaki tu nak ngorat .. zzzz

Abdul Farique on April 4, 2011 at 7:51 PM said...

@nur aisya humaira : jom2 :p

Abdul Farique on April 4, 2011 at 7:52 PM said...

@Jayyyrul : malu ke motifnya ? :p

Abdul Farique on April 4, 2011 at 7:53 PM said...

@Siti Safiyyah : jadi siapa yang berfikiran negatif skarang ?

topimagine on April 5, 2011 at 11:26 AM said...

kadang2 kita yang malu sndiri bile kite senyum die wat bdh jerk... lagi2 orang pompuan.. kite snyum ingt kite nk usha die.. hahaha

Abdul Farique on April 5, 2011 at 11:58 PM said...

@topimagine : ape lah salah aku sampai diorang anggap aku dan kita ni macam ni ? :(

misS FEeza macho ! on April 6, 2011 at 12:01 AM said...

sye susah na senyum tp tp
bile org senyum mesty sye balas .

tp tp

org salu ta nak balas sye senyum T . T
ta nak da senyum ! :majuk

Abdul Farique on April 6, 2011 at 12:11 AM said...

@misS FEeza macho ! : huhuhu feeza , kita senasib :(

deeya on April 6, 2011 at 12:01 PM said...

kacak luar kacak dalam
kacak dengar sini
kalau saya senyum
awak mesti senyum sekali
kalau kita senyum
semua orang berjangkit
bila semua orang senyum
dunia tiada penyakit

senyum .. ta perku kata apa2 . itu pun susah nak senyum . lempang jer ! :p

Norashiqin Kamaruzaman on May 27, 2011 at 5:13 PM said...

ahahhaah.......AF pnah tak tngok iklan senyum kat tv tuh?? hahah...klu igt lg la....org senyum kat dia, dia tak senyum balik.


...sume org mrah kat dia, kesian dia....tp skali bila dia senyum, org sume tergamam....hahha, tau kan iklan tu??


org tergamam sbb tgok gigi dia yg rongak+hitam hahha, tak silap BL la....hehhe, maybe org yg tak balas senyuman kita tu gigi diorng camtu kot...heheh, klu senyum tutup mulut cam tak ikhlas lak en...urmm entah la huhuuhuh...

Abdul Farique on May 27, 2011 at 6:39 PM said...

@deeya: gigit telingga diorang yang taknak senyum tu :p

Abdul Farique on May 27, 2011 at 6:39 PM said...

@Norashiqin Kamaruzaman: hehehehe , mungkin rasanya begitulah :p maybe.. tu la iklan tu lawak sangat.. hehehe

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!