Saturday, August 6, 2011

KEPUTUSAN CONTEST 3.0 RAIH RM180 KUTUK DAN KRITIK !!!


   Salam ramadhan, Keputusan contest 3.0 raih rm180 kutuk dan kritik blog abdulfarique.com telahpun tamat semalam. Tahukah apa kriteria yang aku mahukan untuk korang menang ? sebenarnya yang pertama adalah :-

1) Bahang penulisan korang yang mampu sentapkan dan panaskan hati aku.
2) Entry yang padat dan 100% selidik habis-habisan dari blog aku.
3) Points yang tinggi sehinggakan aku terkesima dan tak mampu bercakap apa-apa.
4) Feedback dari entry contest.
5) Mempunyai kiasan-kiasan, perlian dan makna yang tinggi.

  So, dari sini korang boleh ajak kan siapa yang berjaya ? bagi yang tak berjaya tu , janganlah amik hati dan janganlah fikir contest ni aku sorang je yang menilai, ada lagi orang lain yang membantu aku. Bab tu tak payah amik port. Straight to the point , jom tengok siapa pemenangnya :-




2 Saguhati

1) Topup Prabayar Maxis, Digi atau Celcom* - RM5
2) Promot Entry Terbaru Anda Di Entry Terbaru Aku Selama 1 Kali



Tempat Ketiga

1) Topup Prabayar Maxis, Digi atau Celcom* - RM30
2) Promot Entry Terbaru Anda Di Entry Terbaru Aku Selama 2 Kali


Tempat Kedua
1) Wang Tunai - RM30
2) Topup Prabayar Maxis, Digi atau Celcom* - RM10
3) Feed Blog Di Ruangan Side Bar Selama 5 Hari
4) Promot Entry Terbaru Anda Di Entry Terbaru Aku Selama 4 Kali



Tempat Pertama
1) Wang Tunai - RM70
2) Topup Prabayar Maxis,Digi atau Celcom* - RM30 
3) Feed Blog Di ruangan Side Bar Selama 15 Hari
4) Promot Entry Terbaru Anda di Entry Terbaru Aku selama 8 Kali


!                                                                               ALEPRIDZ !

   Mesti ramai tertanya-tanya kenapa ? :nah baca ni , FAQ.


1. Kenapa kebanyakkan pemenang semuanya dari Bloggers Chat Room kecuali Affan Ruslan?
   
- Aku akui sebenarnya contest ini lebih sesuai bagi yang rajin stalker blog aku ni kerana review bukanlah perlu dari luaran je, ibarat kita mengukur sesuatu durian dari saiznya dan dibelahnya dahulu untuk merasai kemanisan isinya. ( cita pasal makan, terus lapa =.=") Mungkin ahli BCR lebih mengenali diri aku yang sebenarnya. :)


2. Kenapa Affan Ruslan hanya terpilih sebagai pemenang saguhati?

- Selagi lagi aku akui Affan Ruslan adalah seorang blogger yang berjaya dan patut digelar sebagai blogger otai kerana lebih arif mengenai teknik berblogging ni. Cuma bagi aku masih banyak point yang ditinggalkannya. Sedangkan Affan masih boleh sambung penjelasan lagi. Penulisan beliau terbaik TETAPI contest ini bertemakan kutuk dan kritik ( reviews sentap ) . 


3. Kenapa Jejaka Terhangat sekadar tempat kedua dan berada di belakang Alepridz?

- Entry Jejaka Terhangat best. Sebelum-sebelum ni pun best jugak. Banyak kiasan, banyak perlian dan sinis yang mampu sentapkan hati pembacanya sendiri. Pada sangkaan aku, aku akan terpegun dan akan memilih JT sebagai pemenang. Tapi sayangg.. kehadiran kekasih lamamu.. erkk. sorry . Tak sangka entry JT tak berapa berjaya sentapkan hati aku dan penulisan agak serius dan bersahaja. Kalau boleh aku taknak kasi JT menang, ( hehe gurau je. ) tapi diatas penulisan yang matang ala-ala Affan Ruslan dan points yang agak-agak kemas, aku memilih beliau di tempat kedua. Harap maksu.


4. Kenapa Alepridz boleh dapat tempat pertama?

- Entry Alepridz nampak lebih kepada kiasan dan perlian sebenarnya walaupun aku nampak cara penyampaian macam nak buat lawak. Mamat jiwang ni troll aku kaw-kaw di bahagian header, dan yang paling menyakitkan hati, Alep telah mengambarkan blog aku umpama bayangan Bruno Mars ! harun betul. Troll yang keduanya adalah berkaitan entry seo. Memang betul salah aku, patutnya entry SEO perlu diupdate setiap masa tapi aku gagal ketika itu. Terbukti itu kelemahan aku kerana terlalu mengejar. Warna background blog memang terang  kerana aku memilih warna biru flore 20 sen. Sedikit menyakitkan mata sehingga aku sendiri melihat lebih dekat ke pc kerana pantulan cahaya yang tak berapa tepat mengaburi mata sedikit. Harap maksu.


5. Kenapa Red si retis sekadar tempat ke tiga?


- Red mempunyai kelebihan dimana beliau beranggapan bahawa dirinya memiliki satu kuasa yang mampu menyentapkan hati sesiapa. Tapi tidak-tidak, red menyatakan bahawa 'jangan singgah blog aku jika mengharapkan entry yang mengasah minda. Apa yang dinyatakan ini adalah salah sama sekali. Maka layaklah beliau di tempat ketiga. tidak mungkin beliau dapat mengalahkan JT walaupun entry JT kali ni bersahaja bagi aku dan JT tidak mampu mengalahkan entry Alepridz kerana entry alepridz lebih pedas dan mempunyai points yang menarik dan sedikit padat.


   Itu dia penjelasan aku. Perlukah sampai buat FAQ ni, perlu sebab contest lama aku ramai complain aku pilih pemenang atas dasar kesian, pilih kasih dan sebagai. So, biarlah aku jelaskan supaya tiada yang salah sangka dan huru hara pada bulan ramadhan ini. Aku tak memilih kasih dan aku hanya mengikut kritiria yang aku mahukan. Kalau nak pilih kasih baik aku kasi Affan Ruslan atau jejaka terhangat pemenang utama ke. Ada traffik sikit, yang lain-lain ada ape. ceh , ( itu suara jahat ) .




   Oke jadi diminta para pemenang tolonglah berkerjasama dengan aku, add facebook aku di SINI dan berikan detail no.akaun bank dan nama ( pemenang 1 & 2 ) no fon untuk ditopup topek . Bagi yang gagal dalam contest ni jangan kecewa. Meh sini . Kita berjumpa lagi jika anda memilih untuk menyertai CONTEST 4.0 | SAYA NAK TUKAR TEMPLATE SAYA! :)


p/s : korang troll aku , aku troll balik . win win situation . so jangan marahh haa . Ucapan terakhir , tahniah pada yang berjaya :D


* Jom tengok siapakah pemenang contest gambar terbaik anjuran Adamainaa.com dengan kerjasama abdulfarique.com :D

7 comments:

Unknown on August 6, 2011 at 10:07 AM said...

haha. lengkap ! alep. kena belanja ! nak carik alep :lari

Unknown on August 6, 2011 at 10:17 AM said...

wahhh..dapat nombor 2. thanks penganjur. tak sangka dapat gak duit raya tahun ni. hehe..tahinah jugak kepada semua pemenang. err, alepz dah menang besar. open table la biskot free kat kami. hehe..=p

Dzu Aamal on August 6, 2011 at 10:25 AM said...

wow! tahniah retis menang!
Jejaka Terhangat, Red, Alep memang retis. Ahaks :D

Siti Safiyyah on August 6, 2011 at 10:44 AM said...

hahaha tetiba sentap lak bace FAQ tu :D btw tahniah kpd sume. Terutama skali cs yg MENANGgung kekalahan (padahal tak join pon)

bhaha ;D

alepridz on August 6, 2011 at 1:54 PM said...

thanks bro... :terharu tak sangka aku leh menang... ^^

NurAmal on August 8, 2011 at 11:16 AM said...

alhamdulillah..saguhati pun boleh.. :)
trimas af ^^

Unknown on August 8, 2011 at 10:01 PM said...

@@ masta ^_^ affan

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!