Saturday, August 13, 2011

Gambar | Wang Kertas RM6 Akan Dikeluarkan | 2011

Gambar Wang Kertas RM6 Akan Dikeluarkan 2011

   Assalam kawan-kawan, buat pengetahuan korang semua wang kertas RM6 akan dikeluarkan pada malam raya aidilfitri 2011. Dikatakan tujuan wang kertas RM6 dikeluarkan kerana untuk memudahkan pemberian kepada adik-adik, kakak-kakak, abang-abang, makcik-makcik, pakcik-pakcik, tok nenek, jiran sebelah rumah dan kawan sekampung yang datang beraya dirumah.


   Dengan itu kerajaan akan mengeluarkan wang kertas RM6.00 pada malam raya aidilfitri 2011 iaitu pada 29 Ogos 2011. Rupa wang kertas RM6.00 Begitu unik sekali dan design wang kertas RM6.00 dilhamkan dari wang kertas RM1.00 dan RM5.00. Keunikan dan kecantikan reka bentuk wang kertas RM6.00 memang kreatif dan indah kerana reka bentuk matawang tersebut dibuat dengan menggunakan dua tona warna iaitu biru dan hijau.


   Jom tengok gambar wang kertas RM6 terbaru ini , read more untuk maklumat lanjut :-


-
-
-
-
-
-


-
--



--

Scroll lagi ? :p 

..

.
..
...

.
.
..
...

.
.
...

..

  

tadaa... unik tak ? hehehe. Tak de la bergurau saja :D . Entry ni 100% gurauan ok. Jangan terlalu serius :D

Kredit Gambar tersayang : Suarapeople.com


33 comments:

AdeelaHime on August 13, 2011 at 4:31 AM said...

rasa cam nk bakar belog je..hhahahahaha

Janatul Ashikin on August 13, 2011 at 4:33 AM said...

wakakakakakakaka....*tu je yg mmpu....hehe*

isha on August 13, 2011 at 4:35 AM said...

haha beria scroll sbb nak tenguk sgt rupa duit BARU hahaha. hampeh terkena den rupa nye :D

►AdamXis◄ on August 13, 2011 at 4:46 AM said...

assalam...ahahaha..terbaek

deeya on August 13, 2011 at 5:30 AM said...

nak duit raye wang kertas 60 hengget boleh ??

AleeyaLiya on August 13, 2011 at 5:48 AM said...

ingat ke betol..haha..kene tipu..
tpi kalau sungguh pun apa salahnyerr..best sikit..boleh dpt duit raya lebih..hihi

ZWAN SABRI on August 13, 2011 at 6:11 AM said...

cis! kena kencing rupanyaaa.. baru jer eksaited nak p bank negara tukaq duet rm6 tuu... HUHU


MySuaraBlog: Lelaki Pun Kena Kanser Payudara

alepridz on August 13, 2011 at 6:21 AM said...

serius ni.... :bunuh :tikam :geram

yui92 on August 13, 2011 at 6:25 AM said...

kahkahkah... memandai je =p=p

Ahmad Naim on August 13, 2011 at 6:39 AM said...

macam2..x pasal kena ngan BNM nanti..uhuhuhu

FYA PELANG! on August 13, 2011 at 8:10 AM said...

af !!!!!!!!! kureng. fya bedebar giler. comei sgt ke wajahnya. tup tup. haha. kureng.

g4dyz.h34rt on August 13, 2011 at 8:53 AM said...

terkena suda

anem ahia on August 13, 2011 at 9:13 AM said...

haha....ngat kan betul2 tadi..cis..tipah tertipu...

Syukri Mohtar on August 13, 2011 at 9:20 AM said...

ingatkan betul la ade RM6..adesss..hahaha.

Lily on August 13, 2011 at 9:26 AM said...

Huh, ingat betul2 td, haha

ღ p!nk veLvet ღ on August 13, 2011 at 9:51 AM said...

hahaha! ade dpt ni kat nset ... mule mcm xcited gaq, pastu cisss! tertipu ropenyer

fyy mokhtar on August 13, 2011 at 12:40 PM said...

ohh tidakkkkkkkkkkk. buruk duit itewwwwwwwwww

Cik Isabell on August 13, 2011 at 12:45 PM said...

hahahahaha.awk buat pagi sy tergelak-gelak. :D

nn on August 13, 2011 at 12:59 PM said...

lawaknye ! hahahaha

wawa meiko on August 13, 2011 at 1:14 PM said...

Hahaha . SIOT ! +_____________+

Lee on August 13, 2011 at 2:02 PM said...

hahahaha pecah perut kitorang serumah baaca entry ni hahaha

asnizaziz on August 13, 2011 at 3:44 PM said...

sabar jelah..baru nak caya..huhu

Cik Ladies on August 13, 2011 at 5:45 PM said...

Erk? Ni nama nya nak kena sembelih buat lauk buka n sahur esok hari.. hahaha XD

Nur Farah Hani on August 13, 2011 at 6:54 PM said...

grrrrrrrrrrrrrrr sentappppppppp huwaaaaaaaa... :P:P:P

patutle pelik semacam je..:D

Terbelog on August 14, 2011 at 2:23 AM said...

"salam bro. blog simanis ( syima.com ) tu hang mmg ban ip dia ka? sian plk.. hehe. sekadar bertanya. dia x blh shout la"

Ikka Si Gulagula :) on August 14, 2011 at 6:36 AM said...

Hahahah , buat suspen je !

Mr Rileks on August 14, 2011 at 7:31 AM said...

eh, ye lah, RM6.. hahaha...

Nyamuk Terbang on August 14, 2011 at 9:06 PM said...

hampeh
haha

suhazwani on August 15, 2011 at 12:22 AM said...

ingtkn betol2 td...haha

HAFIZAL on August 16, 2011 at 9:45 AM said...

wa rasa terbakar nie...nasib baik pose kalo tak...????

CiNOS on August 24, 2011 at 2:01 PM said...

Adehhh!! beriya-iya la aku nengok...Hampeh tol lah..

tiNta uNgu on September 17, 2011 at 2:38 PM said...

@CiNOS6 hengget mlayang..

zuera on September 18, 2011 at 1:39 PM said...

@AdeelaHime kite bako je..hahhaa...anyway..terbaik...hehehhehe...

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!