Wednesday, December 22, 2010

Permainan Komputer Kegemaran !

 



   Salam , farique kembali lagi untuk post entry pada kali ni . Alhamdulillah blog aku sekarang ni mencapai pengunjung yang agak ramai . Jadi aku nak kongsi sikit la iaitu Permainan komputer kegemaran aku ni .


  Mungkin entry ni nampak macam kebudak-budakan pulak . Huhu , ini game kan standard la pasti tak kira umur meminati . Macam mana , mak aku minat game Zuma . Permainan komputer juga dapat lepaskan tension aku dan masalah aku . Kalau korang tak percaya , korang bleh try game GTA ke , Call Of Duty ke . Korang tembak je orang-orang mengikut suka hati korang . Waahh , hilang tension tu . Hehe


   Gua mula minat permainan komputer ni sejak aku ponteng sekolah dan pergi lepak kat CC . Macam-macam game aku layan masa tu untuk 'counting' waktu balik sekolah . ehehe . Amaran ! Korang kalau nak berjaya korang jangan ikut apa yang aku lakukan ni . Merbahaya .

Read More ye :-







Oke , ayuh kita bermula . Game ape yang aku paling minat ek ? tengok je la bawah ni . Mungkin kita sama ? :)






1. Grand Theft Auto San Andreas


   Game GTA ni adalah first place game yang aku minat ! Sebelum aku main , aku akan download patch kereta Mitsubishi Lancer ke , Honda ke , Lamborghini , Ferrari . Laman web download patch tu aku dah lupa . Betul-betul lupa . Dalam game ni , aku jarang tembak orang sesuka hati . Aku lebih kepada racing je . Tapi aku akan selalu accident dan langgar orang sampai mati . Im Sorry :)


2 . Dispatch Of Army (DOA) Online





Kalau aku main game ni , aku pasti khusyuk menggunakan ID LonepentorZ berpangkat 1st Sarjan . Tapi sekarang ni server DOA pun dah tiada . Aku bila main game ni aku suka FK ( Free Kill ) . Sanggup berhabis duit buka 1 PC sebelah aku untuk jadi boot disebelah . Ye la game online kan , so nak cepat naik rank buat macam ni la :)




3. 02 Jam .





Ha , ni game paling aku layan time aku ponteng sekolah dulu . 02 Jam . memang layan . best siot bila main ni , macam main piano pula . Huhu . Kerana game ni la aku berjaya speed kan kelajuan menaip aku sebab dah biasa cari font . huhuh :p




4. Football Manager 2008




 Game bola paling simple yang aku pernah main . Masa ni aku selalu main bila duit banyak . ye la relax2 sambil beli keropok kat kaunter tu kan . huhu :p


5. Pro Evolution Soccer 2011





      Wahh , korang .! aku memang minat sangat game ni . Aku diperkenalkan oleh bro Nizam . memang layan . player nampak real . Semuanya nampak real . meman best . Aku sekarang ni tengah kumpul duit nak beli laptop baru dan upgrade RAM laptop tu untuk install game ni dalam laptop . Boleh layan kat rumah je . huhuhu :)


Itu dia . hanya Top 5 sahaja . memang layan lah game-game kat atas ni . Aku bagi 5 bintang untuk game-game diatas ni . korang tak nak cuba ? rugi . huhu . Aku dah kongsi kan minat aku , korang taknak kongsi ke ? kedekutnye ..



4 comments:

Fairosza on December 22, 2010 at 11:45 AM said...

aku pulak tak berapa minat nak main2 video game ni..tak tau apsal..tp amek tau la jugak sket2 pasal game ni.tapi memang tak minat r nak main.aku sendiri pelik

admin on December 22, 2010 at 11:53 AM said...

hahaha . fairosza , ko sebenarnya insan yang mementingkan masa dan hargai masa . itu la diri ko . hehe , permainan komputer hanya membazir masa tp memberikan aku ketenangan je . hehe :p

Unknown on December 22, 2010 at 2:02 PM said...

aduh..aku x men lagi pes 11..
nak men gak~

admin on December 23, 2010 at 9:18 AM said...

adoii , rugii ,
hahaa . PES 11 gila2 best .
aku punya layan main game tu .
player 100% nampak real sehh .

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!