Thursday, December 9, 2010

Harian Ku Di B-Suite ( 08 Disember 2010 )

  
 Salam , hai kawan-kawan . seperti cerita ku iaitu cerita Pendedahan harian Ku Di B-Suite , aku kembali dengan epik yang kedua di B-Suite sempena MENJEJAK 2011 DI B-SUITE ! Esipod cerita kali ini bertarikh 08 Disember 2010 mengisarkan cerita aku dari perjalanan ke tempat kerja dan perjalanan ke rumah . ayuhh kawan-kawan , take the exp !


Dust Mop Dan Penyapu Kegemaran ku

  -Pada pukul 12.00 tghari ( Arinie tepat-tepat oke ! ) . Sampai2 je tempat keja aku terus ke control room . Cari-cari punch card tak jumpa . Rupanya ada masalah sikit yang ntah apa-apa . ( malas nak citer ) . Aku pun naik tingkat 2 . standard la . Office aku . huahuahua !



Menekan Button 2
  Lepas tu aku pun masuk le ke office HK tu , standard la masuk2 mesti kena bising bcoz semalam absent . Absent bersebab kot . pastu aku pon tros g check toilet dulu tgk oke ke tak oke ( wahh , macam supervisor PA lak aku ni kan . huhu ) . g check semua toilet la . PA Yussof dah buat dah . oke la aku just touch up touch up balik je toilet2 tu coz toilet la byk orang complain , Busuk la wangi la , bau kari la , bau hempedu la , bau kambing la . macam2 bau ada . ''Sabar je la dik", Korang tahu sape cakap ni kat aku ?? hehe ...

Dah Touch Up ! Bersih pun !
   Bila selesai touch up toilet , aku pun touch up perut aku dulu . huhu , nak makan tak mampu . Duit gaji abis bayar hutang sana-sini so aku g makan kat tempat biasanya . Cheff masak lagi tu . hehe :) Abis je makan aku g sapu satu B-Suite lak . Paling Seksa sapu Basement . huhu .

Sedang Menyapu Basement

   Basement tu sapu pi la macam mana pun , kotor jugak . Serupa aku potong air ( bak kata pepatah , air dicincang takkan putus ) . Kecuali lau aku curi kepala paip ! ( ceitt , pada da aku merapu ! hehe ) . Lepas abish satu kawasan aku menyapu ( wahh berpeluh jugakk ! Lencun aku ) , Aku pon pergi la buang sampah . ( Aktiviti biasa tu ) .

Angkat dik angkat ! Chest Up !!
   Yearhhhhh , aduhh letihnya angkat sampah . Serupa aku angkat besi 2 kg . haha . Sebelum aku buang sampah aku melilau dulu cari sampah untuk dibuang . naik ke lobby la pusing tingkat 2 la ape la . memang memenatkan dan kotor sikit la . ( Asal Bisa tegal biasa ) . Kotor tu kat mana-mana pon kotor kan . Dalam masa aku berkerja aku memang tak lepas utk bermain something utk hilangkan tension dan boring ..

Buat ape ni ? main Belon ! Hehe ;

   Ape kejadahnye aku nih ?! macam budak2 ! huhu . Al maklumlah , di B-Suite takde taman permainan . Jadi aku wat aktiviti kebudak-budakan aku la kat basement .Nyanyi lagu la , berjoget la . Ntah apa ape punya laki . huhu . Lepas puas bermain , dalam 15 minit lepas tu , aku terlupa sampah untuk dibuang . So apa lagi , Bergegas laaa :)

Korang sanggup angkat sampah ni ?

   Seret farid , seret !! . arghh , macam Apache Serengg . hehe . Korang sanggup x angkat sampah ni ? yang berair , busuk dan berat macam ni sampai aku terpaksa seret walaupun aku dah gunakan kudrat yang aku ada mengangkat . Mungkin bagi org2 yang berlagak je tak mampu nak angkat walaupun sampah kecil sekalipun . takut kotor . . Ala macam2 le .. :)

Richard pun nak bergambar jugak . peacee!!
   Tengah2 aku nak buang sampah , ade jugak yang pemerhati . huhu , Zamri@Richard . ada hati lagi nak snap gambar tu . haa amiklah satu . huhuh , Richard2 .. Ehh terlebih cerita , saya sambung balik . Lepas2 buang sampah tu , dengan tangan yang berbau harum semerbak bau bunga melor , aku pun turun balik ke basement dan menuju ke lift ( nak naik tingkat 2 ) .

Lift pakcik aku !

 Sampai je kat lift , so tunggu la . lift mai . wait for your turn ( wahh , nampak macam ramai je kan . )  mana ada Long Que . :) . hehehe . lama nya lift ni nak turun . lift flat aku laju lagi . Karburator apa la lift ni pakai , tak tukar minyak hitam lagi kot . hehehe :)

haaa :)

   Ehh2 ! nak sampai dah . 1 - G -B . Sikit lagi nih .. "Ting Tong'', yes sampai da . aku pun tunggu lagi ke , terus naik menuju tingkat 2 le .

hati-hati !!


  Korang hati-hati ! jangan raba2 orang ke tunjuk tabiat tak elok korang dalam lift ni . Lift ni ada mata . huhuhu . bahaya dong :) sampai je tingkat dua aku terus g basuh tangan ma ... Cuci2 tangan ka apa ka , letak sabun sikit . tonyohh2 tangan ni macam iklan sabun dettol tu . hehe

Woi , Hang tinggai Walkie Talkie tu !!

    Alahai , Walkie talkie , nak hilang lagi ke ? hahaha . aku ni memang spesias pelupa skit . maaflah ye kawan2 , pasal aku korang semua raplah jingga . huhuhu :) lepas dah basuh tangan dah , aku wat la kerja2 aku yang aku tak sempat nak tulis kat sini . pastu tu dalam pukul 5 ptg aku letih aku pergi lepak kat basement la . Nak tau aku wat apa ?

Isap Rokok la , amik Oksigen .

   huhu , lepas abis isap rokok . aku g lepak n makan kat abg hafiz ( Cashier ) best friends also brothers ! :) . lepas tu aku naik atas tingkat 2 la .. dok relax kejap ye la baru lepas makan koi ..

Jeng2 ! Korang buat ape ha ??

   Masuk2 Housekeeping , aku relax kejap pusing2 sana sini pas tu aku duduk je la ..

Amin tengah Sibuk buat sesuatu .

   Aku tengok Amin dari tadi dok sibuk . Ntah apa kejadahnya yang dia buat aku pun tak tau la . hehehe . Lepas tu aku wat kerja aku sikit , G Lobby la basement jap pusing2 hotel dulu pastu naik tingkat 2 balik . Cukup time , dalam pukul 8.30 mlm tu aku g punch out terus g basement tunggu Sabran ( Best Friends ma ! )Sambil tu aku g lepak ngn Abg Hafiz n Zikri kat Cashier booth .  Lepas tu Sabran mai , isap2 rokok apa lu . Pastu aku terus balik ngn sabran le .. Tamatle citer arinieh :)

Esok keja malam koi
   Wahh , Arini last aku tengahari . esok malam 4 hari bersama maintenance Zikri . Teruk la aku , Zikri lebih suka menggunakan Umpama syahdu dan merdu kepada aku iaitu '' Sorry Farid , tak dapat nak tolong ang , Mata aku pedass ! '', Kata Zikri . Syahdunya aku sedap . duduk dalam 1 Jam ., Terkedengaran bunyi anehh di belakang housekeeping , karrkkkkkk . karkkkkk , karkkkkkk !! Aku pikirkan hantu , Rupanya jin tengah tidurrr !! jhahaha

Farique Says : Maaf lau artikel ni banyak mengaitkan nama B-Suite dan kawan2 sekerja . Sorry :) no que ! 

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!