Sunday, December 19, 2010

Kenapa Aku Suka Berjalan Dari Naik Kenderaan ?

 
 

Salam kawan , jumpa lagi . Hari ni aku nak buat entry ni . 'Kenapa aku suka jalan kaki dari naik kenderaan ?' . Tapi tak de la nak berjalan jugak kalau penang pergi KL tu aku tak sanggup . haha :) . 


  Seronok juga kalau berjalan ni , sekali  skala buat aku gembira . oke la , aku teruskan cerita yang berkenaan dengan tajuk entry ni . Sebelum tu , korang kena tekan Read More untuk baca seterusnya .







  Ok aku mula terus ok .

KEBAIKAN BERJALAN KAKI 
Macam-macam yang sihat kawan . Kaki , lutut , paha , betis mesti makin lama makin kuat . Kalau kita malas nak berjalan , mesti sakit-sakit je . Berjalan memang penat , tapi dapat membina kekuatan kaki . 

KEBURUKAN BERJALAN KAKI
Bila kita berjalan kaki , pasti ada risikonya . Entah-entah kena ragut ke , kena rompak ke , peras ugut . Yang tu tak kesah , yang paling kesah ialah takut dilanggar . fuhh , bahaya ..


KENAPA AKU SUKA BERJALAN KAKI DARI NAIK KENDERAAN ?

1. Dapat kuatkan kaki aku
   - ye la kan , asyik berjalan je . InsyaAllah kawan , kaki kita lebih kuat dari sebelumnya . Umpama kita berjoging la . Berjoging untuk apa ? untuk senaman bukan . Macam tu juga dengan berjalan . Pernah dengar tak dalam filem The Karate Kids , Jackie Chan pernah kata . '' Apa saja yang kita lakukan , itu adalah kung fu''. ;


2. Dapat mengeluarkan peluh ( sihat )
  - Korang tau kan kebaikan kalau keluar peluh . insyaAllah sihat-sihat je badan . Peluh bermakna toksin-toksin dalam badan kita tu keluar la . Kira toksin yang kotor akan keluar dan tak ke itu sihat ? ;

3. Dapat imbangkan berat badan
  - InsyaAllah setakat ni berat badan aku tak pernah naik lagi . 65 Kg saja . Kalau korang banyak berjalan , InsyaAllah korang boleh imbang berat badan korang . cuba la ;

4. Dapat lihat permandangan tanpa diganggu
  - Aku naik bas je , jadi kalau aku nak tengok pemandangan yang indah dalam keadaan yang tenang ni , Jangan harap la sebab benda ni la . aiyoo ;

5. Dapat jimat wang  
  - Jimat la sikit kan . Gaji aku dah la kecik . Aku nak makan lagi ape lagi . Ni asyik berhabis duit kat kenderaan je . tak boleh la , berjalan kaki la lagi senang ;


  Itu saja entry aku arini kawan , sebab aku tak dapat buat panjang-panjang arini kerana aku sudah nak pergi kerja . Ehh , korang nak domain '.com' free tak ? ada satu contest tau ! untuk maklumat lanjut bleh ke : Contest Blog Abdulfarique.com dan Mohamadfaiz.com


 

4 comments:

Afendi Othman on December 19, 2010 at 4:15 PM said...

huhu...dapat kurangkan asap dari kenderaan...basahkan bumi dengan peluh..hehe

admin on December 20, 2010 at 12:16 AM said...

ya bro , farid baru nak cakap tu . lupa lak . hahaks :p

JRY The Boonto on December 20, 2010 at 12:34 AM said...

gua suka berjalan time traffik jam. lagi cepat sampai destinasi dari naik kenderaan. haha

admin on December 20, 2010 at 1:20 AM said...

haha . itu sungguh bro . gua percaya kata-kata lu . jimat kan . minyak . berjalan hingga ke destinasi , lepas tu beli air berapa ringgit je then minum , penat hilang dan dpt tenaga balik . :)

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!