Sunday, December 5, 2010

Cara-Cara Nak Cover Malu Kalau ,

cara2 nak cover malu... .

1. kalo tersepak batu:
Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan trus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu baru bgn bila takde org nampak..

2. kalo terjatuh beskal:
cepat2 naik beskal anda semula dan jatuhlah lagi sehingga berkali-kali supaya org ingat anda saje2 buat lawak...

3. kalo terjatuh tangga:
terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dgn makhluk halus...

4. kalo terjatuh dlm longkang:
pungutlah sampah yg ada sambil marah2 dgn suara yg kuat, pasti org menyangka anda seorang yg amat prihatin terhadap kebersihan...

6. kalo terjatuh di dpn bus stop:
terus buat2 pengsan sehingga ada org membantu anda..kalo takde..baring terus sampai mlm dan takde org lagi kt bus stop tu...haa... ni lah masa sesuai utk bangun semula... .

7. kalo jatuh tergelincir kt lantai licin:
tarik la kawan (atau sesiapa yg ada kt sebelah anda) utk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang je yg dpt malu... ye tak?...

 jika di tertawakan rakan ketika tertidur kt opis hngga meleleh air liur basi
terus bngn separuh sedar dan buat2 kna sawan, smbil keluarkn air liur lg.gerenti member korang akn panik dan berhenti ketawa.

kalau tersilap menyapa orang yg tdk dikenali
teruskn dia menganggap dia knal korang & bagi dia duit , kononnya korang pernah berhutang dgnnya.mesti dia mengaku korang kenalannya.

jika ditegur kerana zip seluar terbuka
jwb jea dgn selamba dgn mengatakn ini adalah gaya fesyen @ katakn zip rosak sambil berfalsafah "biar rosak zip, jngn rosak akhlak"

bercakap seorang diri disebabkn member tertnggal kat belakang
teruskan bercakap & ketawa sambil menyumpah member korang tu sensorang.tentu orng xkn gelak kerana menyangka korang ada masalh mental yg kronik.

tersilap masuk tandas wanita
buat2 wajah gelabah & cemas sambil berlakon menyatakn tujuan korang masuk coz nk cari isteri yg dh sejam dlm tndas dan x keluar2 dri tadi.

4 comments:

fara feroza on January 3, 2011 at 10:40 AM said...

selalu tersilap tegur orang..tapi wat tak reti je.padahal malunya yang amat..haha..

suke yg tersilap masuk tandas tu..kelass skali cara untuk cover..:)

Abdul Farique on January 3, 2011 at 3:35 PM said...

hahaha . lau tersilap tegur orang tu , kita sama .
hahah , memang malu yang amat . tapi otak geliga , cover2 :)

Anonymous said...

nice post. thanks.

Abdul Farique on January 12, 2011 at 1:36 AM said...

welcome , singgah2 lagi k :)

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!