Saturday, October 8, 2011

Bintang : Hentikanlah, Percayalah dan Setialah.

  Indah sinar bintang-bintang dimalam hari. Ingin ku gapai tidak tercapai-capai, ingin ku pegang tak lepas tangan mengenggam. Malam selalunya digambarkan kelam, gelap gelita. Tapi bagiku bintang dan bulan yang bersuluh menyinari kemerlapan malam. Siulan burung membisik menyelubungi hati. Jika bintang-bintang tiada dimalam hari, maka menangislah bumi kerana awan gelap menutupi keindahan cahaya mu bintang.


Aku turut sama mencari tempat berteduh dengan seribu langkah. Walaupun aku tidak dapat menghalang awan gelap menutupi cahaya mu bintang, tetapi aku yakin bahawa pada esok malam kau akan tiba juga. Aku tahu kau setia , aku yakin kau ada. Yakinlah bahawa aku jua menunggu saat kau jelma tiba. Bintang, hidupmu hanya bertemankan bulan. Tak mungkin kau dan aku akan bersama kerana aku orang yang kekurangan. Aku hanya bisa melihatmu, apakan daya aku tidak bisa menyentuhmu.


Bintang, hentikanlah tangisan yang akan seksakan diri ini. Walaupun kita tidak akan bersama, tapi yakinlah aku selalu memerhati dikau kecuali bila sampai menutup mata. Ku hanya mampu meratap didalam ratapan sayu. Bintang, aku tidak mampu kesana walau dikau direncana. Kita berbeza. Kau bintang bersinar aku hanyalah manusia biasa. 


 



Bintang, percayalah hanya bulan yang bisa menyinari hidupmu. Bintang, yakinlah hanya bulan yang mampu menjagamu dan bukan aku. Aku tidak mampu bertahan seribu tahun untuk menjagamu bahkan aku tidak bisa membelai mu. Andai aku menutup mata suatu hari nanti, aku tetap merinduimu walaupun aku tidak bisa melihat kecantikan dan keindahanmu lagi.


Bintang, setialah pada bulan. Walaupun kau melambai , ku hulur tangan tiada sampai…

3 comments:

Unknown on October 8, 2011 at 11:58 PM said...

<3

Hiddy Asri on October 11, 2011 at 10:24 AM said...

Uhuhu..sgt menyentuh kalbu..

Hafiz Hafizol on October 13, 2011 at 1:50 PM said...

ma aiih.. sejak bila ko pandai berbintang nie? hahahahahaaa

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!