Monday, November 29, 2010

Matang Dengan Tak Matang Je ,

 

 Salam , Semalam terdetik hati ana untuk post benda ni sebab buat-buat tahu benda ni tapi sebenarnya xtahu pon  (sesetengah lah ) .

Soalan yg ana post kan kat wall ana ..

''salahkah kita lebih setia dari membiarkannya terus setia ???? ataupun salahkah kita curang dari membiarkannya terus curang ??? korang rase korang faham x maksud ni ?? haha , reply jawapan lau korang tau about love ni ..''

 

Semua komen yang ana dapat , semuanya tak dpt jawab , lalu ana pon komen la ,

''2 jawapan simple ,
Soklan : salahkah kita lebih setia dari membiarkannya terus setia ????
jawapan :

Jawapan A : SALAH , adakah aku tahu yang dia tu setia . adakah aku boleh baca fikiran dia . aku bukan mana mana mai punya bomoh boleh baca ha...ti org .. serrr .

Jawapan B : TAK SALAH , jika aku pandang kesetiaannya dari hati dan aku tak bersangka buruk kepadanya . ape salahnya aku menghargai kasih sayang darinya . Aku pun bukannye elok sgt , kalau aku elok aku xbuat dosa la . syukurlah ada jugak orang yg menyayangi aku

Soklan : salahkah kita curang dari membiarkannya terus curang ???

Jawapan A : TAK SALAH , Dia boleh curang apesal aku tak leh curang lak . Dia xleh jaga perasaan aku nape aku nak jaga jaga perasaan dia lak .. ataupun break je , bila dah break tu , jgn harap dia leh kembali kat aku da . aku benci ! . wak lu !

Jawapan B : SALAH , Lebih baik aku biarkan dia curang . atau settle baik2 . kalau tak boleh teruskan , putus je la . dah takdir , tp kalau dia mula nak kembali untuk aku , Ape salahnye aku memberikan peluang kedua untuknya . Ape salahnya aku maafkan kesalahannya .Tapi kali ni aku harus berhati-hati , sebelum aku dan dia lebih jauh lagi ...

Disini mempunyai 2 jawapan yang berbeza , kenapa perlu dua jawapan ? sebab Jawapan A , Wakil daripada elemen yang tak matang dan Jawapan B , wakil daripada elemen yang matang .

Apa yang dikatakan matang ni ? pentingkah matang ni ?

Matang bukanlah memandang dari segi umur . Ada yang berusia 25 tahun sekali pun tapi masih tak matang . Menyelami erti hidup , erti dunia dan erti berdikari barulah kita akan memperolehi apa itu matang .. Seeloknya , lebih baik kita matang dari buat2 matang . sekian ..'' .


Betul ke ?

Ada yang lain2 nak jawab ??

leh bertukar pendapat .. :)

 

 

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sebab komen, tapi komen ancaman, ugutan, hasutan akan didelete ya :).jom like fanpage facebook AF :) FB AbdulFarique.com

 

Riwayat Seorang Insan Hina Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!